بیمه تکمیلی بدون بیمه پایه

بیمه تکمیلی بدون بیمه پایه امکان پذیر است...

یکی از مهمترین چالش‌های افراد برای خرید بیمه تکمیلی، یافتن شرکتی که بیمه تکمیلی بدون بیمه پایه را انجام دهد، دلیل حساسیت شرکت‌های بیمه گر برای لزوم داشتن بیمه گر پایه، کاهش هزینه‌های بیمه گری و به تبع آن کاهش خسارت بیمه تکمیلی می باشد.

شرکت بیمه سامان، به عنوان اولین شرکت بیمه‌ای است که در حوزه بیمه تکمیلی، انواع خدمات بیمه درمان تکمیلی را ارائه کرده و در خصوص شرایط بیمه تکمیلی بدون بیمه پایه نیز روش‌هایی را برای ثبت نام بیمه تکمیلی ایجاد نموده است.

بیمه تکمیلی بدون بیمه پایه

بیمه گر پایه کیست؟

بیمه گرهای پایه سازمان‌هایی نظیر بیمه خدمات درمانی، بیمه تامین اجتماعی، بیمه سلامت و غیره می باشند که می بایست طبق قانون بیمه درمان همگانی ارائه خدمت درمانی نموده و هزینه‌های درمانی بیمه شده‌های خود را تا سقف تعهدات پرداخت نماید.

همانطور که از اسم بیمه پایه یا همان بیمه گر پایه مشخص است، بیمه گر پایه عملکرد پایه‌ای داشته و کلیه هزینه‌های درمانی را صرفا در بعضی از مراکز درمانی، مانند بیمارستان میلاد پرداخت می کند و در خصوص سایر مراکز درمانی فقط بخشی از خسارت را پرداخت می کند.

انواع بیمه تکمیلی بدون بیمه پایه:

انواع بیمه تکمیلی بدون بیمه پایه، بصورت بیمه درمان تکمیلی انفرادی و بیمه درمان تکمیلی خانواده قابل ارائه بوده و متقاضی بیمه درمان تکمیلی می تواند نسبت به خرید بیمه تکمیلی اقدام نموده و به دلیل آنکه بیمه گر پایه ندارد می بایست حق بیمه اضافی معادل ۱۸درصد را پرداخت نماید.

خرید بیمه تکمیلی بدون بیمه پایه:

خرید بیمه تکمیلی بدون بیمه پایه، در شرکت بیمه سامان به راحتی انجام می گردد، بگونه‌‌ای که شخص با تکمیل فرم پیشنهاد بیمه تکمیلی و پرسشنامه سلامت بیمه تکمیلی، همچنین پرداخت حق بیمه اضافی، می تواند نسبت به خرید بیمه تکمیلی اقدام نماید.

بیمه درمان تکمیلی بدون بیمه پایه برای شرکت‌ها امکان پذیر است؟

خرید بیمه تکمیلی بدون بیمه پایه برای شرکت‌ها، بصورت بیمه تکمیلی گروهی، با توجه به قوانین جاری بیمه مرکزی ایران امکان پذیر نمی باشد و شرکت‌ها می بایست علاوه بر درخواست خرید بیمه تکمیلی، لیست بیمه تامین اجتماعی خود را نیز ارائه نمایند، لیکن شرکت بیمه گر امکان ارائه بیمه درمان تکمیلی به افرادی که خارج از لیست بیمه تامین اجتماعی ایشان باشند را نخواهند داشت.

بیمه تکمیلی بدون بیمه پایه

راه حلی برای خرید بیمه تکمیلی بدون بیمه پایه حتی برای شرکت‌ها:

خرید بیمه تکمیلی بدون بیمه پایه حتی برای شرکت‌ها، نیز از طریق بیمه تکمیلی انفرادی و بیمه تکمیلی خانواده امکان پذیر می باشد، بطوریکه افراد حتی اگر بیمه گر پایه نداشته باشند و یا در لیست بیمه تامین اجتماعی شرکت تابعه خود نباشند، می توانند از بیمه تکمیلی استفاده نمایند.
در اینصورت افراد اگر از شرکتی که در آن شاغل هستند نیز خارج شوند، می توانند از خدمات بیمه درمان تکمیلی استفاده کرده و بصورت مستقیم از شرکت بیمه گر یا نماینده آن، خدمات بیمه تکمیلی را دریافت نماید.

میزان فرانشیز در بیمه تکمیلی بدون بیمه پایه چقدر است؟

فرانشیز، عاملی بسیار مهم در مدیریت ریسک و هزینه‌های بیمه گری می‌باشد، فرانشیز یا سهم بیمه شده از هر خسارت در انواع بیمه‌‌های درمان تکمیلی متفاوت است، فرانشیز بر اساس آئین نامه ۷۴ بیمه مرکزی از ۱۰ الی ۳۰ درصد تعریف شده است و در بیمه درمان تکمیلی انفرادی و بیمه درمان تکمیلی خانواده بصورت ثابت و معادل ۱۰درصد می باشد، اما در بیمه تکمیلی گروهی انتخابی بوده و بیمه گذار می تواند با توجه به شرایط خود از ۱۰ الی ۳۰ درصد میزانی را مشخص نماید.

تفاوت فرانشیز در بیمه تکمیلی بدون بیمه پایه و یا همراه با بیمه پایه چیست؟

بیمه گرهای پایه عموما تمام یا بخشی از هزینه‌های درمانی را پرداخت می کنند، که علاوه بر ایجاد منافع ریالی برای بیمه شده در کاهش هزینه‌ بیمه‌ گرها و ضریب خسارت ایشان کمک بسزایی خواهد نمود، لیکن درصورتیکه بیمه شدگان در زمان مراجعه به مراکز درمانی طرف قرارداد، از بیمه گر پایه خود استفاده نمایند، میزان فرانشیز برای ایشان صفر لحاظ خواهد شد.

بنابراین افرادی که نسبت به خرید بیمه تکمیلی بدون بیمه پایه اقدام می کنند، از میزان فرانشیز صفر بهره مند نخواهند بود و از کل هزینه درمانی انجام شده، می بایست مبلغ ۱۰درصد بابت فرانشیز پرداخت نمایند، اگرچه این موضوع در خصوص بیمه شدگان بیمه درمان تکمیلی گروهی صدق می کند.

در صورتیکه بیمه شده در زمان مراجعه به مرکز درمانی از بیمه گر پایه خود استفاده نکند، می بایست فرانشیز مربوط به هزینه درمان خود را پرداخت نماید.

کارشناسان نیکسا درمان، مشاوره رایگان بیمه تکمیلی ارائه می نمایند، فرم درخواست مشاوره را تکمیلی نمایید.

خرید بیمه تکمیلی بدون بیمه پایه برای چه افرادی ضروری است؟

از آنجاییکه هزینه‌های درمان و سلامتی بسیار بالا رفته، لیکن خرید بیمه تکمیلی برای هر شخص بسیار ضروری بوده، بطوریکه حتی اگر شخصی در شرکت یا سازمانی بیمه تکمیلی گروهی نیز تهیه کرده باشد، ممکن است پوشش‌های کافی و مورد نیاز وی در آن نباشد، لیکن خرید بیمه تکمیلی برای ایشان و افرادی که اساسا بیمه تکمیلی ندارد بسیار توصیه می شود.

خرید بیمه تکمیلی بدون بیمه گر پایه برای افرادی که خود اشتغالی داشته و یا به هر دلیلی بیمه گر پایه بصورت کارمندی یا خویش فرما ندارند از ضرورت بیشتری برخوردار خواهد بود، لیکن به وسیله آن افراد می توانند هزینه‌های درمانی خود را پرداخت نمایند، از این سو لیست گروه‌هایی که می بایست نسبت به خرید بیمه درمان تکمیلی اقدام نمایند به شرح ذیل معرفی می گردد.

۱- بیمه درمان تکمیلی مشاغل آزاد

۲- بیمه درمان تکمیلی زنان خانه‌دار

۳- بیمه درمان تکمیلی کارگاه‌های کمتر از ۵۰ نفر

۴- بیمه درمان تکمیلی رانندگان تاکسی

۵- بیمه درمان تکمیلی دانشجویی

۶- بیمه درمان تکمیلی خانواده‌ها

۷- بیمه درمان تکمیلی ورزشکاران

۸- بیمه درمان تکمیلی هنرمندان

۹- بیمه درمان تکمیلی مهندسین

۱۰- بیمه درمان تکمیلی هتل‌داران و رستوران‌دارها

۱۱- بیمه درمان تکمیلی وکلا رسمی دادگستری

۱۲- بیمه درمان تکمیلی کارمندان شاغل در شرکت‌های خصوصی

رایج ترین سوالات بیمه تکمیلی را بخوانید:

مراکز درمانی طرف قرارداد
مراکز درمانی تحت پوشش
آیا هزینه‌ها و خسارت‌های درمانی در کلیه مراکز درمانی کشور قابل پرداخت است؟
مشاهده پاسخ ...
هزینه خسارت های بیمه
پرداخت خسارت‌های درمان
چگونه می توان وضعیت خسارت‌های ارائه شده به شرکت بیمه را جهت پرداخت کنترل نمود؟
مشاهده پاسخ ...
مدارک بیمه
بیمه گر پایه
درصورتیکه بیمه شده، بیمه پایه نداشته باشد، امکان خرید بیمه تکمیلی وجود دارد؟
مشاهده پاسخ ...
بیمه تکمیلی
بیمه تکمیلی انفرادی
آیا هر شخص می تواند به صورت مجزا بیمه تکمیلی داشته باشد؟
مشاهده پاسخ ...

خواندنی‌ها : پاسخ سوالات بیمه تکمیلی خود را در اینجا بخوانید.

پوشش های بیمه تکمیلی انفرادی سامان و بیمه تکمیلی خانواده سامان:

جزئیات پوشش‌های بیمه تکمیلی
جبران هزینه های بیمارستانی : بستری، جراحی، Day Care در بیمارستان یا مراکز جراحی محدود
اعمال جراحی مهم : جراحی مربوط به سرطان، مغز و اعصاب مرکزی و نخاع (به استثنای دیسک ستون فقرات)، قلب، پیوند ریه، پیوند کبد، پیوند کلیه و پیوند مغز استخوان.شیمی درمانی، رادیوتراپی، گامانایف، آنژیوپلاستی عروق کرونر و عروق داخل مغز آنژیوپلاستی عروق کرونر و عروق داخل مغز (با احتساب بند ۱ )
پاراکلینیکی۱: جبران هزینه های ، انواع اسکن، اکوکاردیوگرافی، استرس اکو، دانسیتومتری، رادیوگرافی، آنژیوگرافی عروق محیطی، آنژیوگرافی چشم، سونوگرافی، ماموگرافی، ام‌آر‌آی، پزشکی هسته‌ای (شامل اسکن هسته‌ای و درمان رادیوایزوتوپ)، دانسیتومتری
پاراکلینیکی ۲: جبران هزینه های مربوط به تست ورزش، تست آلرژی، تست تنفسی، نوار عضله، نوار عصب، نوارمغز، نوار مثانه، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، آندوسکوپی، خدمات تشخیصی قلبی و عروقی، انواع هولترمانیتورینگ قلب،آنژیوگرافی چشم، آندوسکوپی، خدمات تشخیصی قلبی و عروقی شامل انواع الکتروکاردیوگرافی، انواع اکوکاردیوگرافی، آنالیز پیس‌میکر، EECP، تیلت تست، خدمات تشخیصی تنفسی شامل (اسپیرومتری و PFT)، خدمات تشخیصی الکترومیلوگرافی و هدایت عصبی (EMG NCV)، الکتروانسفالوگرافی (EEG)، خدمات تشخیصی یورودینامیک (نوار مثانه)، خدمات تشخیصی و پرتو پزشکی چشم مانند اپتومتری، پریمتری، بیومتری و پنتاکم، شنوایی‌سنجی (انواع ادیومتری)
اعمال مجاز سرپایی : شکسته بندی، گچ گیری، ختنه، بخیه، کرایوتراپی، اکسیزیون لیپوم، بیوپسی، تخلیه کیست و لیزر درمانی.
خدمات آزمایش‌های تشخیصی پزشکی: آزمایش های تشخیص پزشکی، پاتولوژی یا آسیب شناسی و ژنتیک پزشکی، انواع رادیوگرافی، نوارقلب و فیزیوتراپی، تست‌های آلرژیک
ویزیت و دارو : بر اساس تعرفه مصوب وزارت بهداشت و خدمات اورژانس (غیر بستری)
دندان پزشکی: براساس تعرفه مصوب وزرات بهداشت
زایمان : اعم از طبیعی و سزارین.
رفع عیوب انکســاری دو چشم :
جبران هزینه های جراحی مربوط به رفع عیوب انکساری دو چشم در مواردی که به تشخیص پزشک معتمد بیمه گر درجه نزدیک بینی، آستیگمات یا جمع قدر مطلق نقص بینایی هر چشم (درجه نزدیک بینی یا دوربینی به علاوه آستیگمات) ، ۳ دیوپتر یا بیشتر باشد.
جبران هزینه درمان ناباروری و نازایی شامل اعمال جراحی مرتبط، IUI، ZIFT، GIFT، میکرواینجکشن وIVF
درمان نازایی و ناباروری : جبران هزینه درمان ناباروری و نازایی شامل اعمال جراحی مرتبط، IUI، ZIFT، GIFT، میکرواینجکشن و IVF
تست‌های غربالگری جنین شامل مارکرهای جنینی و آزمایشات ژنتیک جنین
سمعک (دو گوش)
هزینه آمبولانس شهری و بین شهری

جدول حق بیمه سالیانه بیمه تکمیلی سامان - گروه عقیق سامان (مبالغ به ریال):

۹ درصد مالیات ارزش افزوده به حق بیمه اضافه خواهد شد.

سنطرح مهر سامانطرح سروش سامانطرح شمیم سامانطرح وصال سامانطرح عقیق سامان
۰-۱۵۴,۱۱۱,۱۲۰۶,۴۷۳,۴۸۰۹,۰۸۱,۲۸۰۱۱,۴۵۸,۹۸۰۱۳,۲۹۹,۷۸۰
۵۰-۱۶۸,۲۲۲,۲۴۰۱۲,۹۴۶,۹۶۰۱۸,۱۶۲,۵۶۰۲۲,۹۱۷,۹۶۰۲۶,۵۹۹,۵۶۰
۶۰-۵۱۹,۸۶۶,۶۸۸۱۵,۵۳۶,۳۵۲۲۱,۷۹۵,۰۷۲۲۷,۵۰۱,۵۵۲۳۱,۹۱۹,۴۷۲
۷۰-۶۱۱۲,۳۳۳,۳۶۰۱۹,۴۲۰,۴۴۰۲۷,۲۴۳,۸۴۰۳۴,۳۷۶,۹۴۰۳۹,۸۹۹,۳۴۰

جدول حق بیمه سالیانه بیمه تکمیلی سامان - گروه ممتاز سامان (مبالغ به ریال):

۹ درصد مالیات ارزش افزوده به حق بیمه اضافه خواهد شد.

سنطرح اقتصادیطرح منتخبطرح ویژهطرح جامعطرح ممتاز
۰-۱۵۳۸۳,۵۰۰۰۶,۰۵۹,۳۰۰۸,۴۳۷,۰۰۰۱۰,۵۰۷,۹۰۰۱۲,۱۱۸,۶۰۰
۵۰-۱۶۷,۶۷۰,۰۰۰۱۲,۱۱۸,۶۰۰۱۶,۸۷۴,۰۰۰۲۱,۰۱۵,۸۰۰۲۴,۲۳۷,۲۰۰
۶۰-۵۱۹,۲۰۴,۰۰۰۱۴,۵۴۲,۳۲۰۲۰,۲۴۸,۸۰۰۲۵,۲۱۸,۹۶۰۲۹,۰۸۴,۶۴۰
۷۰-۶۱۱۱,۵۰۵,۰۰۰۱۸,۱۷۷,۹۰۰۲۵,۳۱۱,۰۰۰۳۱,۵۲۳,۷۰۰۳۶,۳۵۵,۸۰۰

جهت مشاهده بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها و مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه سامان، لینک ذیل را کلیک کنید.

مشاوره رایگان بیمه تکمیلی

مشاوره رایگان بیمه تکمیلی

جهت مشاوره رایگان بیمه تکمیلی کلیک کنید

آدرس

تهران -میدان بهاران -خیابان سجادجنوبی -نبش کوچه عابدی پ ۱۳۴ طبقه ۳ واحد ۶

شماره تماس

۰۲۱-۹۱۶۹۲۱۱۳

شماره واتس اپ

شماره واتس اپ واحد روابط عمومی : ۰۹۰۵۷۲۷۱۷۵۰

اسکرول به بالا
Scroll to Top