بیمه تامین اجتماعی در یک نگاه

بیمه تامین اجتماعی را بشناسیم ...

بیمه تامین اجتماعی یکی از متداول ترین بیمه های درمانی در کشور است. بیمه درمانی یکی از موارد ضروری برای هر فرد و خانواده می باشد. سلامتی و درمان افراد باید دارای یک تکیه گاه مالی باشد. قطعا در طول سال های زندگی این موضوع را نمی دانیم که چه مشکلاتی ممکن است برای سلامتی جسم ما به وجود آید. در صورتی که هنگام احتیاج به درمان، هزینه های لازم و کافی را نداشته باشیم قطعا دچار مشکلات بسیاری خواهیم شد.

داشتن بیمه درمانی تامین اجتماعی می تواند باعث کاهش هزینه های درمان نماید. در صورتی که بدون داشتن بیمه درمانی و به صورت آزاد هزینه های درمان را پرداخت نمایید، قطعا باید مبلغ بسیار زیادی را بپردازید. داشتن بیمه یک قوت قلب بزرگی برای پرداخت هزینه های درمان می باشد. هم اکنون بیمه های مختلفی وجود دارد که با خریدن آن ها شما می توانید نیازهای خود را در حین درمان رفع نمایید. در این مطلب قصد به مقایسه بیمه درمانی تامین اجتماعی و بیمه درمان تکمیلی سامان داریم.

بیمه درمانی تامین اجتماعی

بیمه درمانی تامین اجتماعی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

تامین اجتماعی یکی از نیازهای مهم هر اجتماعی می باشد. در هر جامعه ای باید سازمانی برای حمایت از حقوق کارگران و افراد متوسط اجتماع وجود داشته باشد. رفع نیازهای ضروری هر فرد باید توسط جامعه انجام گیرد. سازمان تامین اجتماعی مجموعه ای برای حمایت از افراد جامعه می باشد. این مجموعه برای ارائه خدماتی مانند خدمات بازنشستگی، حق بیمه و خدمات درمانی به وجود آمده است. قطعا افراد در هنگام انجام کار و شغل خود باید بیمه و تضمینی برای انجام امور ضروری زندگی داشته باشند.

بیمه درمانی تامین اجتماعی یکی از خدمات بسیار مهم این سازمان می باشد. هر کارگر و کارمندی که توسط یک کارفرما و یا شرکت به کار گرفته می شود حتما باید بیمه شود. در واقع کارفرما موظف است به صورت اجباری کارگر خود را بیمه نماید. در صورتی که این کار توسط کارفرما انجام نگردد، او فرد متخلفی بوده و باید جریمه ای را پرداخت نماید. هر کارگری که در حین انجام کار دارای بیمه تامین اجتماعی باشد، می تواند از مزایای بیمه درمانی تامین اجتماعی نیز برخوردار گردد. پرداخت بیمه به صورت ماهیانه توسط کارفرما انجام می گیرد.

بیمه درمانی تامین اجتماعی به دو شیوه مستقیم و غیر مستقیم خدمات درمانی را ارائه می دهد. شیوه مستقیم بدین گونه است که فرد مستقیم به مراکز درمانی تامین اجتماعی مراجعه می نماید. در هر شهر و یا شهرستانی بیمارستان و مرکز درمانی سازمان تامین اجتماعی وجود دارد. در صورتی که فرد بیمه شده ی تامین اجتماعی باشد، می تواند خدمات رایگانی را در مراکز خدماتی این مجموعه دریافت نماید. در این مورد هزینه ی درمان کاملا رایگان است و لازم نیست فرد هیچ هزینه ای را بابت دریافت خدمات پرداخت نماید. بیمارستان های تامین اجتماعی معمولا از امکانات رفاهی کاملی برخوردار می باشند.

بیمه درمانی

روش غیر مستقیم در بیمه درمانی تامین اجتماعی بدین صورت است که فرد به مراکز درمانی مراجعه می کند که با سازمان تامین اجتماعی قرارداد دارد. این نوع درمانگاه ها و بیمارستان ها دولتی هستند اما شما می توانید با ارائه دفترچه تامین اجتماعی خود هزینه ی کمتری را برای خدمات درمانی بپردازید. برخی از پزشکان و درمانگاه های خصوصی نیز با سازمان تامین اجتماعی قرار داد دارند و شما می توانید با ارائه دفترچه تنها چند درصد از هزینه ی درمان را پرداخت نمایید. میزان و درصد هزینه های پرداختی به عوامل متعددی مربوط می باشد.

بیمه درمانی تامین اجتماعی و دفترچه آن دارای مهلت زمانی مشخصی می باشد. فرد بیمه شده باید هر ۶ ماه نسبت به تمدید مهلت دفترچه درمانی خود اقدام نماید. این موضوع یکی از کاستی های دفترچه بیمه درمانی تامین اجتماعی می باشد. تمدید دفترچه در بازه های زمانی مشخص می تواند از موارد منفی به حساب بیاید. ممکن است فردی به هردلیلی توانایی تمدید دفترچه را پیدا نکند و همین موضوع سبب می شود تا افراد امکان برخورداری از خدمات بیمه درمانی تامین اجتماعی را نداشته باشد. در صورتی که دارای بیمه از طرف تامین اجتماعی هستید حتما باید به این موضوع توجه نمایید.

تعهدات ارائه شده توسط بیمه درمانی تامین اجتماعی شامل ارائه تمام خدمات درمانی بیمارستانی، کلینیکی و پاراکلینیکی می باشد. در صورتی که شما هرگونه احتیاجی به خدمات درمانی در مراکز فوق را داشته باشید، می توانید از این بیمه استفاده نمایید. برای خرید دارو از تمام داروخانه های طرف قرارداد با سازمان تامین اجتماعی، می توانید از دفترچه تامین اجتماعی خود بهره بگیرید. ارائه هرگونه خدمات توان بخشی به بیمه شدگان نیز توسط بیمه درمانی تامین اجتماعی انجام می گردد. انجام انواع فیزیوتراپی و درمان های توان بخشی دیگر از جمله خدماتی هستند که شامل بیمه تامین اجتماعی می گردند. 

برخی از هزینه های درمانی وجود دارد که خارج از تعهدات بیمه درمانی تامین اجتماعی می باشد. هزینه هرگونه عمل زیبایی شامل بیمه تامین اجتماعی نمی باشد. آبدومینوپلاستی، رینوپلاستی، کامپوزیت دندان و عمل زیبایی بینی شامل بیمه درمانی تامین اجتماعی نمی شوند. در صورتی که قصد انجام عمل های زیبایی را دارید نباید روی بیمه تامین اجتماعی خود حساب کنید. مبلغ این عمل های زیبایی باید به صورت آزاد پرداخت شود. قطعا این موضوع ممکن است برای افراد آزار دهنده باشد اما در صورتی که قصد انجام عمل های زیبایی را دارید حتما باید این مورد را در نظر داشته باشید.

هزینه های درمانی که مربوط به تصادفات می باشد از عهده ی بیمه تامین اجتماعی خارج می باشد. اگر در تصادفی برای افراد مشکلات جسمانی خاصی به وجود آمد نمی توان از بیمه درمانی تامین اجتماعی استفاده نمود. هرگونه آسیب جسمی در نزاع و درگیری نیز شامل این بیمه نمی شود و فرد باید هزینه های درمان را به صورت آزاد پرداخت نماید. برخی از اقدامات درمانی مربوط به نازائی نیز شامل بیمه درمانی تامین اجتماعی نمی باشد.
برخی از درمان های تخصصی نازائی مانند آی وی اف هزینه ی بسیار سنگینی را دارند که شامل بیمه تامین اجتماعی نمی باشد.

تامین اجتماعی

بیمه درمان تکمیلی سامان چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

بیمه درمان تکمیلی یکی از بهترین انتخاب ها برای کاهش بسیار زیاد هزینه های درمان می باشد. با انجام بیمه تکمیلی شما می توانید تمام هزینه های درمان خود را به صورت تمام و کمال از بیمه خود دریافت نمایید. به طور مثال اگر جراحی انجام داده باشید و دارای بیمه تکمیلی باشید، بیمه بعد از انجام جراحی تمام هزینه های مربوط به جراحی را به شما می دهد. این نوع بیمه درصد بسیار زیادی از درمان ها را پرداخت می نماید. بیمه درمانی تامین اجتماعی این امکانات را ندارد و تنها درصد کمی از هزینه ها را پرداخت می نماید.

در واقع بیمه تکمیلی یک راه مناسب برای مقابله با هزینه های بسیار سنگین درمان می باشد. بیمه سامان خدمات خوبی را در این باره ارائه می دهد. بیمه تکمیلی سامان یکی از راه های مناسب برای کاهش هزینه های درمان می باشد. شما می توانید بیمه تکمیلی خود را به صورت گروهی و یا خانواده انجام دهید. بیمه تکمیلی به صورت گروهی باید توسط کارفرما و شرکت خاصی انجام گردد. در بیمه تکمیلی خانواده سرپرست خانواده خود و اعضای خانواده را بیمه می کند.

در صورتی که کارفرما و یا شرکتی قصد بیمه کردن کارگران خود را داشته باشد، بایستی حداقل ۵۰ نفر از طرف شرکت و یا کارفرما به بیمه گذار معرفی شوند. انجام بیمه تکمیلی سامان برای تعداد کمتر از ۵۰ نفر امکان پذیر نمی باشد. تمام افراد متقاضی برای بیمه تکمیلی باید تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی و یا خدمات درمانی دولتی قرار داشته باشند. در صورت وجود این شرایط افراد می توانند بیمه تکمیلی را انجام داده و از خدمات مربوط به آن استفاده های لازم را انجام دهند. شما می توانید از بیمه های تکمیلی خانواده و یا گروهی بیمه سامان استفاده نمایید.

این نوع بیمه تکمیلی شامل مالیات نمی باشد و افراد نیازی به پرداخت مالیات برای این بیمه ندارند. هر فرد با هر نیاز و توان مالی می تواند از بیمه تکمیلی سامان استفاده نماید. به طور مثال فرد می تواند تنها برای هزینه های  بیمارستان و یا دندانپزشکی خود بیمه تکمیلی را انجام دهد. این نوع بیمه تکمیلی با بیمه درمانی تامین اجتماعی تفاوت بسیاری دارد. تمام هزینه های هرگونه بستری شدن در بیمارستان توسط بیمه تکمیلی پرداخت خواهد شد. مهم نیست فرد بستری شده در بیمارستان تحت عمل جراحی قرار بگیرد یا نه، هزینه های بیمارستان به صورت کامل پرداخت خواهد شد.

در صورتی که هرگونه جراحی خاص و سنگینی داشته باشید بیمه تکمیلی آن را پرداخت خواهد نمود. در مواردی هزینه برخی از جراحی ها بسیار سنگین می باشد، در این موارد داشتن یک بیمه تکمیلی می تواند شما را از هزینه های سخت و سنگین نجات دهد. بیمه تکمیلی سامان بسیار متفاوت تر از بیمه درمانی تامین اجتماعی می باشد. هزینه های نازائی توسط سایر بیمه ها پرداخت نمی شود اما با داشتن بیمه تکمیلی می توانید تمام هزینه های مربوط به درمان نازائی خود را پرداخت نمایید و نگران آن نباشید.

بیمه درمانی سامان

بیمه درمان تکمیلی یا بیمه تامین اجتماعی

قطعا در هنگام مقایسه بیمه درمانی تامین اجتماعی با بیمه تکمیلی سامان تفاوت های بسیاری را مشاهده می کنیم. باید این موضوع را بدانید که داشتن بیمه تکمیلی برای هر فرد و خانواده ای بسیار ضروری می باشد. یکی از شرایط ضروری برای انجام بیمه تکمیلی داشتن بیمه تامین اجتماعی می باشد. بنابراین نمی تواند بین یکی از این بیمه ها یکی را انتخاب نمود. شما برای برخورداری از بیمه تکمیلی حتما باید تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و یا سایر ارگان های دولتی قرار داشته باشید. بیمه درمانی تامین اجتماعی برای تمام افراد لازم و ضروری می باشد. 

هزینه بیمه تکمیلی بیشتر از هزینه بیمه درمانی تامین اجتماعی می باشد. شما باید مبلغی را برای این کار اختصاص دهید. این هزینه معمولا به صورت سالانه از بیمه شونده دریافت می گردد. هزینه بیمه تامین اجتماعی به صورت ماهانه دریافت می شود. در واقع می توان گفت بیمه تکمیلی سامان نوعی تضمین سلامتی و تهیه هزینه درمان می باشد. قطعا با نداشتن بیمه تکمیلی در هنگام داشتن هرگونه بستری و یا جراحی در بیمارستان دچار مشکلات بسیاری خواهید شد. برای مواجه شدن با انواع مشکلات جسمی بهتر است بیمه تکمیلی انجام دهید.

یکی از تفاوت های اصلی بیمه درمانی تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی شرایط سن آن است. برای انجام بیمه تامین اجتماعی فرد باید بین ۱۸ تا ۵۰ سال قرار داشته باشد اما بیمه تکمیلی در سنین صفر تا ۷۰ سال انجام می گردد. بیمه درمانی تامین اجتماعی شامل بیمه بازنشستگی نیز می شود اما بیمه تکمیلی صرفا برای انجام خدمات درمانی می باشد و فرد نمی تواند از آن به عنوان بیمه بازنشستگی استفاده نماید. بنابراین شما می توانید بیمه تکمیلی خود را تا سن ۷۰ سالگی انجام دهید و هزینه های درمان خود و یا اعضای خانواده را کاهش دهید.

کارت بیمه تکمیلی سامان

بیمه تکمیلی درصد بسیار بیشتری از هزینه های درمان را پرداخت می نماید. به طور مثال در صورتی که شما دارای بیمه درمانی تامین اجتماعی باشید، بیمه تنها درصد کمی از هزینه ها را پرداخت می نماید اما بیمه تکمیلی سامان به طوری است که اگر قصد بستری شدن در بیمارستان و یا انجام جراحی را داشته باشید، بیمه درصد بسیار زیادی از هزینه ها را پرداخت می نماید و فرد زیر فشار هزینه های سنگین قرار نمی گیرد. با انجام بیمه تکمیلی شما هزینه ی بسیار کمتری را پرداخت خواهید نمود و این موضوع امری بسیار مهم در بودجه مالی خانواده است.

بیمه درمانی تامین اجتماعی هزینه برخی از موارد خاص را پرداخت نمی کند. هزینه درمان های نازائی، هزینه های دندانپزشکی، جراحی های سرپایی و انواع موارد دیگر توسط بیمه تکمیلی پرداخت می گردد. بنابراین باید توجه داشته باشید که با داشتن بیمه درمانی تامین اجتماعی قادر به پرداخت این موارد نخواهید بود. اگر تنها دارای بیمه درمانی تامین اجتماعی هستید و بیمه تکمیلی ندارید باید هزینه های نازائی و دندانپزشکی را به صورت آزاد پرداخت نمایید. هزینه های دندانپزشکی یکی از موارد بسیار سنگین و گران است که نداشتن بیمه تکمیلی باعث فشار زیاد به سرپرست خانواده می گردد. در آخر باید کسب اطلاعات و آگاهی کامل درباره ی بیمه درمانی تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی انتخاب مناسبی را داشته باشیم. داشتن بیمه درمانی یکی از موارد بسیار ضروری و مهم در هر خانواده ای می باشد.

برای بررسی شرایط و استعلام قیمت بیمه تکمیلی گروهی بر روی لینک درخواست مشاوره رایگان بیمه تکمیلی کلیک نمایید.

مشاوره رایگان بیمه تکمیلی

مشاوره رایگان بیمه تکمیلی

جهت مشاوره رایگان بیمه تکمیلی کلیک کنید

آدرس

تهران - میدان بهاران - خیابان سجاد جنوبی - نبش کوچه عابدی - پلاک ۱۳۴ - طبقه ۳ - واحد ۶

شماره تماس

۰۲۱-۹۱۶۹۲۱۱۳

شماره واتس اپ روابط عمومی

شماره واتس اپ واحد روابط عمومی : ۰۹۰۵۷۲۷۱۷۵۰

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
Scroll to Top