خسارت پرداختی صنعت بیمه در سال ۹۷

صنعت بیمه در سال ۹۷ در حالی که بیش از یک میلیون و ۹۱۴ هزار فقره خسارت نسبت به سال قبل از آن کمتر پرداخت کرده، اما با این حال رقم خسارت پرداختی آن ۷۰۴۲۵.۳ میلیارد ریال بیشتر بوده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایبنا، بررسی آمارهای منتشر شده توسط بیمه مرکزی نشان می‌دهد که صنعت بیمه کشور در سال گذشته بیش از یک میلیون و ۹۱۴ هزار و ۵۱۰ فقره خسارت کمتر نسبت به سال قبل از آن پرداخت کرده است.

بررسی سالنامه آماری بیمه مرکزی در سال ۱۳۹۷ نشان می‌دهد که تا پایان اسفندماه سال ۱۳۹۷ در مجموع ۴۵۴۴۳۱.۲۷ هزار میلیارد ریال حق بیمه توسط شرکت‌های بیمه تولید شده است. از این رقم ۶۶۰۶۴.۵۲ میلیارد ریال حق بیمه تولید شده در بخش بیمه‌های زندگی و ۳۸۸۳۶۶.۷۶ میلیارد ریال مربوط در بخش بیمه‌های غیرزندگی بوده است. حق بیمه تولید شده در سال ۹۷ حدود ۱۱۳۹۱۲.۸۱ میلیارد ریال نسبت به سال قبل از آن بیشتر است.

در سال گذشته صنعت بیمه ۲۳۹۶۷.۳ میلیارد ریال خسارت برای بیمه‌نامه‌های زندگی و ۲۶۴۷۱۶.۰ میلیارد ریال برای بیمه‌نامه‌های غیرزندگی پرداخت کرده است. بر این اساس کل خسارت پرداختی صنعت بیمه در مدت مورد گزارش ۲۸۸۶۸۳.۳ میلیارد ریال بوده است.

براساس آمار منتشر شده در سالنامه بیمه مرکزی، در این سال تعداد دو میلیون و ۱۲۴ هزار و ۲۶۷ فقره بیمه‌نامه زندگی و تعداد ۵۹ میلیون و ۲۳۹ هزار و ۳۰۷ فقره بیمه‌نامه غیرزندگی صادر شده است.

بر این اساس، تعداد کل بیمه‌نامه‌های صادر شده در سال گذشته به ۶۱ میلیون و ۳۶۳ هزار و ۵۷۴ فقره رسیده است که دو میلیون و ۶۹۵ هزار و ۳۳۳ فقره نسبت به سال ۹۶ بیشتر است.

از سوی دیگر این آمار نشان می‌دهد که در سال ۱۳۹۷ صنعت بیمه برای بخش زندگی تعداد ۵۱۹ هزار و ۲۴۱ فقره خسارت بابت بیمه‌نامه‌های زندگی و تعداد ۵۶ میلیون و ۹۱۵ هزار و ۲۷۴ فقره بابت بیمه‌های غیرزندگی خسارت پرداخت کرده است.

براین اساس صنعت بیمه در سال گذشته ۵۷ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۵۱۵ فقره خسارت پرداخت کرده، اما نکته مهم اینجاست که این رقم نسبت به تعداد ۵۹ میلیون و ۳۴۹ هزار و ۲۵ فقره خسارت سال ۹۶ تعداد یک میلیون و ۹۱۴ هزار و ۵۱۰ فقره کمتر است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
Scroll to Top