بیمه صنعت کشتیرانی و نفت کش ها

به گزارش ایرنا سیدرسول تاج دار چهارشنبه در حاشیه افتتاح شعبه خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تحریم ها موجود جنبه بین المللی ندارند و تنها از سوی کشور آمریکا اعمال می شود که در این رابطه نیز شرکت های بیمه ایران تجربه های لازم در این خصوص را دارند.
وی ادامه داد: در گذشته با ابتکاراتی که صورت گرفت صندوق ویژه تحریم ها ایجاد شد که مبلغ سرمایه گذاری صورت گرفته در آن به یک میلیارد دلار می رسد و شرکت های بیمه ای ریسک های مازاد را در آن سرمایه گذاری می کنند.
مدیرعامل شرکت بیمه البرز با تاکید بر اینکه از این طریق می توان به بیمه صنعت کشتیرانی و نفتکش ها ادامه داد، بیان داشت: نه تنها بیمه البرز بلکه هیچ شرکت بیمه ای دیگر ریسک خارج از کشور را نخواهند پذیرفت به این دلیل که اگر ریسکی از خارج از ایران صورت بگیرد صرفه اقتصادی و مالی ندارد.
تاج دار خاطرنشان کرد: بیمه البرز در چهار حوزه به بیمه نفتکش ها اقدام می کند مهم ترین آن شامل محموله و پرسنل است.
وی در خصوص حادثه سانچی اشاره کرد و گفت: این بیمه برای این حادثه ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار خسارت پرداخت کرد این درحالی است که بخش دیگری از پرداخت حق بیمه های دیگر در خصوص این کشتی نیاز به احکام قضایی کشور دارد که پیگیری های آن در دست انجام است.
مدیرعامل شرکت بیمه البرز در بخش دیگری از این نشست سهام دولتی این شرکت را ۱۷.۳۴ درصد اعلام کرد و افزود: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه دولت باید سهم خود از این شرکت را به بخش خصوصی واگذار کند.
وی عنوان کرد: در این رابطه تاکنون چندین مرحله این سهم از طریق سازمان خصوصی سازی عرضه شد اما به دلیل اینکه متقاضیان شرایط لازم را نداشته اند نیاز است تا مجددا این عرضه انجام شود که این امر نیاز به مصوبه مجلس داشت.
تاج دار یادآور شد: بر اساس مصوبه ای که مجلس شورای اسلامی در این باره داشته از محل فروش سهام بیمه البرز، افزایش سرمایه برای بیمه دولتی ایران ایجاد می شود.
این مقام مسئول در بیمه البرز میزان سرمایه گذاری این شرکت بیمه ای در بورس را ۶ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: مانده مثبت این سرمایه گذاری در حال حاضر به یک هزار ۷۰۰ میلیارد رسیده است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر سابقه فعالیت بیمه البرز به ۶۰ سال رسیده است در صورتی که این شرکت در سال ۷۸ وارد بازار سرمایه شده است.
مدیرعامل بیمه البرز همچنین با بیان اینکه این شرکت طی ۹ سال متوالی از زمان دولتی تا خصوصی شدن مقام اول مشتری مداری را در بانک ها و شرکت های بیمه ای کسب کرده است، گفت: از این مدت ۲سال آن در بین دستگاه های دولتی و اجرایی بوده است.
به گزارش ایرنا، مجلس شورای اسلامی ۲۹ بهمن ماه امسال در جریان بررسی بندهای درآمدی لایحه بودجه دولت را مکلف کردند که باقیمانده سهام خود در شرکت بیمه البرز را تا پایان سال ۱۳۹۸ واگذار کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
Scroll to Top