دوازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه (فاینکس ۲۰۱۹)

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از سنا، علی صلاحی نژاد، مدیرعامل بیمه ملت، گفت: آشنایی مشتریان فعلی یا بالقوه با خدمات جدید بیمه، ارتباط بی واسطه با مخاطب و در نتیجه دریافت انتقاد مشتریان و اصلاح سیستم، توسعه ارتباطات بین سازمانی، کشف بازارهای جدید و … از جمله مزایای حضور در دوازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه خواهد بود.

صلاحی نژاد همچنین به پیش بینی سال آینده صنعت بیمه پرداخت و گفت:‌ صنعت بیمه در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری برنامه های عملیاتی و راهبردی مدونی دارد که از سوی بیمه مرکزی تعیین و در اختیار بیمه ها قرار گرفته است. گسترش شبکه فروش، شکل گیری نهادهای تخصصی بیمه، افزایش بیمه های تخصصی، توسعه پوشش های بیمه ای، استفاده از فعالیت های دانش بنیان، همکاری های خارجی و … از جمله این راهبردها هستند.

وی افزود: صنعت بیمه ایران در حال تجربه رشد سریع متوسط سالانه حدود ۱۱ تا ۱۵ درصد است. با این حال نباید فراموش کرد که صنعت بیمه و رشد آن تابعی از شرایط کلی حاکم بر اقتصاد هر سیستمی خواهد بود.

مدیرعامل بیمه ملت اظهار کرد:‌ نخستین موضوع، کاهش دسترسی به منابع خارجی در موضوع مدیریت ریسک در بیمه است. در واقع در بیمه های اتکایی ریسک خارجی وجود ندارد و همه ریسک ها در داخل کشور حبس می شود بنابراین در نظر داریم با استفاده از منابع داخلی، متقاضیان بیمه های اتکایی را پوشش دهیم.

صلاحی نژاد در ادامه بیان داشت: با این حال روش های نسبی عبور از این چالش نیز وجود دارد به این ترتیب که اوراق بهادارسازی ریسک های بیمه با اخذ مجوزهای لازم از شورای عالی بورس شرایط را برای گسترش فعالیت های بیمه در بورس اوراق بهادار فراهم کرده است. به این ترتیب امکان انتقال ریسک به بازار سرمایه از طریق مکانیزم هایی فراهم آمد تا بیمه توان مشارکت پذیری و انتقال ریسک در شرایط تحریم ها را برای خود فراهم کند.

وی ادامه داد: موضوع دیگر افزایش رکود و تورم توامان در سال ۹۸ خواهد بود که همین موضوع مانعی برای دریافت حق بیمه ها و کاهش تقاضای پوشش های کامل بیمه ای است. در واقع اشخاص و شرکت ها به دلیل کمبود نقدینگی یا اولویت ضروری دیگر، امکان خرید کامل بیمه ها را نخواهند داشت و از سوی دیگر این احتمال وجود دارد که پرداخت حق بیمه های خریداری شده نیز در موعد مقرر به آسانی انجام نشود.

 مدیرعامل بیمه ملت گفت: با وجود این مشکلات پیش بینی می کنم صنعت بیمه در ایران همچنان روند رو به رشد ۱۱ تا ۱۵ درصدی خود را از لحاظ عددی ادامه دهد. یعنی درآمد از حق بیمه با توجه به افزایش تعرفه ها و حق بیمه ها و همچنین افزایش نرخ دیه موجب ادامه این روند رو به رشد خواهد شد. اما در رشد تعداد صدور بیمه ها این موضوع در هاله ای از ابهام قرار دارد چرا که به دلیل همان رکود و تورم مورد اشاره، امکان فروش بیمه نامه های متنوع به نسبت سال های گذشته کمی دشوارتر به نظر می آید.

وی با اشاره به شرایط سخت حفظ سرمایه های ملی در سال آینده اظهار کرد:‌ با توجه به حفظ مشکلات اقتصادی موجود با توجه به تحریم‌ها ، اهمیت حفظ و نگهداری از منابع و سرمایه‌های ملی دو چندان می کند و صنعت بیمه نیز همانند سایر صنایع در سال‌های اخیر توانسته از فرصت تحریم‌ها استفاده کرده و خود را به لحاظ فنی، دانش بیمه‌ای و اقتصادی تقویت کند.

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه (فاینکس ۲۰۱۹) از دوم تا پنجم اردیبهشت ۹۸ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود. شرکت های علاقه مند به مشارکت در این رویداد برای اطلاع از جزئیات می توانند به پایگاه اینترنتی نمایشگاه به نشانیhttp://iranfinex.ir مراجعه کنند.

منبع:http://www.polimali.com/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
Scroll to Top