تکمیل مدارک خسارت بیمه تکمیلی

راهنمای تکمیل مدارک خسارت بیمه تکمیلی:

راهنمای تکمیل مدارک خسارت بیمه تکمیلی، به منظور کاهش سرعت پرداخت خسارت بیمه درمان تکمیلی می باشد، بیمه شدگان می توانند با مطالعه اطلاعات ذیل، بابت هرگونه پرنده خسارتی یا هزینه درمانی، مدارک لازم خسارت بیمه تکمیلی را آماده سازی نمایند.

محتوی این راهنما بر اساس بیمه تکمیلی سامان تهیه شده و مطالعه دقیق موارد مندرج در راهنمای تکمیلی مدارک خسارت بیمه تکمیلی، به بیمه شدگان کمک می کند تا در هر زمانی دسترسی آسانی به اطلاعات داشته و بتوانند اسناد خسارتی خود را جمع بندی نمایند.

استعلام خسارت بیمه تکمیلی
تخفیف ویژه
جهت دریافت تخفیف ویژه بیمه شدگان بر روی لینک زیر کلیک کنید
دریافت تخفیف ویژه

بیمه شدگان درمان انفرادی و خانواده سامان، می‌توانند بصورت آنلاین مدارک خود از طریق مرکز پرداخت خسارت – درمانت بارگزاری و ارائه نمایند. لینک مشاهده درمانت

آموزش بارگزاری مدارک بیمه درمانی:

فرم‌های پر کاربرد:

مدارک مورد نیاز جهت پرداخت خسارت بیمه تکمیلی سامان:

بیمه شدگان بیمه تکمیلی انفرادی، بیمه تکمیلی خانواده و بیمه تکمیلی گروهی می بایست به منظور دریافت هزینه‌های درمانی انجام شده خود در بیمه تکمیلی که بر اساس آئین نامه ۹۹ بیمه مرکزی می باشد٬ مدارک درمانی را به روش ذیل جمع آوری و تحویل نمایند.

مدارک مورد نیاز جهت بررسی خدمات پاراکلینیکی:

جبران هزینه های سونوگرافی، ماموگرافی، انواع اسکن، انواع آندوسکوپی، ام آر آی، اکوکاردیوگرافی، استرس اکو، دانسیتومتری، جبران هزینه های مربوط به تست ورزش، تست آلرژی، تست تنفسی (اسپیرومتری – PFT)، نوار عضله EMG ، نوار عصب NCV ، نوار مغز EEG، نوار مثانه (سیستومتری یا سیستوگرام)، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، هولتر مانیتورینگ قلب، آنژیوگرافی چشم، جبران هزینه های اعمال مجاز سرپایی مانند شکستگی و در رفتگی، گچ گیری، ختنه، بخیه، کرایوتراپی، اکسیزیون لیپوم، بیوپسی، تخلیه کیست و لیزر درمانی، خدمات آزمایشگاهی شامل آزمایش خون، آزمایش های تشخیص پزشکی، پاتولوژی یا آسیب شناسی و ژنتیک پزشکی، انواع رادیوگرافی، نوار قلب و فیزیوتراپی

  • اصل قبض یا فاکتور پرداخت وجه، که دارای مشخصات بیمار، تاریخ و مهر مرکز درمانی باشد(رسید دستگاه پوز فاقد اعتبار است.)
  • اصل برگه دستور پزشک دارای مهر پزشک (دفترچه بیمه پایه یا سربرگ پزشک)
  • کپی جواب در صورت انجام اقدام پاراکلینیکی

بیمه شدگانی که از بیمه پایه استفاده نموده و دستور پزشک خود را بصورت آنلاین دریافت می‌نمایند، به شرط درج اطلاعات کامل بیمه شده در قبض پرداختی، نیازی به ارائه اصل دستور پزشک نمی‌باشد.

لینک‌های پر کاربرد:

برای کاهش هزینه‌ سایر بیمه‌های خود، کلیک کنید...

بیمه عمر و تشکیل سرمایه
فروش ویژه
شرایط خرید بیمه شخص ثالث
بیمه شخص ثالث
فروش ویژه
شرایط خرید بیمه بدنه
بیمه بدنه خودرو
فروش ویژه
شرایط‌ خرید بیمه‌آتش سوزی وزلزله
بیمه آتش سوزی و زلزله

*نام بیمار بصورت کامل و خوانا روی مدارک ارسالی مندرج گردد و با نام روی بیمه نامه درمان تکمیلی منطبق باشد.

* از ارائه اصل جواب خودداری فرمائید، اسناد پاراکلینیکی عودت نمی گردد.

*پرداخت هزینه های سونوگرافی های غربالگری NB و NT و غیره، تنها در صورت خرید پوشش غربالگری در هنگام انعقاد قرارداد بیمه درمان گروهی امکان پذیر است.

هزینه‌های فیزیوتراپی:

  1. اصل قبض رسید مراکز فیزیوتراپی با درج کل هزینه و تاریخ‌های مراجعه به تفکیک
  2. دستور پزشک مبنی بر تعداد جلسات با مهر و امضا پزشک

مدارک مورد نیاز جهت پرداخت هزینه‌های ویزیت:

  • اصل گواهی پزشک یا قبض رسید (مبلغ پرداختی توسط بیمار) مبنی بر انجام ویزیت که دارای نام بیمار، تاریخ، مبلغ و مهر پزشک باشد.
  • ویزیت طب سوزنی و سنتی و حجامت غیر قابل پرداخت می باشد.

ویزیت پزشک با اسنپ:

مدارک مورد نیاز جهت عمل جراحی و بستری:

 

در صورت عدم استفاده از معرفی نامه شرکت بیمه سامان

جبران هزینه های بستری، جراحی، شیمی درمانی، رادیوتراپی، آنژیوگرافی قلب، گامانایف و انواع سنگ شکن در بیمارستان و مراکز جراحی محدود و Day Care، اعمال جراحی مهم مربوط به سرطان، مغز و اعصاب مرکزی و نخاع (باستثنای دیسک ستون فقرات)، گامانایف، قلب، پیوند ریه، کبد، کلیه و مغز استخوان.

۱- اصل صورتحساب کلی و ریز (جزئیات) صورتحساب بیمارستان ممهور به مهر بیمارستان

۲- اصل برگه ریز داروها ممهور به مهر داروخانه بیمارستان و ریز لوازم مصرفی اتاق عمل

۳- اصل قبوض رسید و رونوشت جواب هر گونه آزمایش، اسکن، سونوگرافی و …

۴- ارائه برگه شرح عمل جراحی خلاصه پرونده

۵- اصل ریز کلیه ما به التفاوت ها ممهور به مهر بیمارستان (بیمارستان دولتی)

۶- برگه شرح حال

۷- برگه ترخیص

۸- اصل گواهی بیهوشی ممهور به مهر پزشک بیهوشی

۹- اصل گواهی از پزشک مبنی بر تعداد مشاوره صورت گرفته با مهر

۱۰- اصل گواهی جراح و کمک جراح ممهور به مهر پزشک جراح

۱۱- گواهی تعداد جلسات فیزیوتراپی، تاریخ آنها و اقدامات انجام شده در هر جلسه

*ارائه جواب پاتولوژی جهت سایر اعمال جراحی الزامی است.

*در صورت جراحی سپتو پلاستی ارائه گرافی قبل از عمل جراحی الزامی است.

*در صورت جراحی کورتاژ ارائه سونو گرافی قبل از عمل الزامی است.

*بیمه شده می‌بایست قبل از انجام جراحی بیماری‌های مزمن از قبیل اسلیو یا بای پس معده، انحراف بینی، عمل فتق و غیره به پزشک معتمد بیمه سامان مستقر در مرکز درمانت مراجعه نموده و بلامانع بودن اقدام درمانی را دریافت نمایند.

بیماری‌های خاص:

۱- اصل قبوض داروهای مربوط به بیماری و  تصویر نسخه پزشک ممهور به مهر داروخانه و پزشک معالج

۲- ارائه مستندات ابتلا به بیماری (جواب پاتالوژی، MRI ، …) در اولین نوبت ارسال اسناد جهت تشکیل پرونده

جراحی‌های مجاز سرپایی:

  • اصل صورتحساب و قبض مهر شده مراکز جراحی
  • لیزرهای زیبایی و برداشتن خال به جهت زیبایی کلیه اعمالی که در مطب انجام شود و جنبه زیبایی داشته باشد غیر قابل پرداخت می باشد.
  • در خصوص خارج کردن توده ارائه پاتولوژی جهت محاسبه الزامی می باشد، در غیر اینصورت میبایستی سایز و محل توده توسط پزشک مشخص شود.
  • در خصوص هزینه های مربوط به بخیه می بایستی محل و تعداد بخیه جهت محاسبه هزینه و نیز شرح حادثه توسط عضو ارائه گردد.
  •  جهت شکستگی ها ارائه عکس گرافی (OPG) و شرح حادثه توسط پزشک الزامی می باشد.

*در صورت دریافت هزینه از سوی بیمه گر پایه، برگه تایید مبلغ از سوی سازمان یا پرینت حساب بانکی و یا برگه تایید اینترنتی و به همراه کپی برابر اصل اسناد از سوی سازمان تامین اجتماعی الزامی است.

مدارک مورد نیاز جهت بررسی درمان طبی (مراقبت در حین بستری):

  • ارائه برگه روند بیماری
  • گواهی پزشک مبنی بر تعداد ویزیت صورت گرفته با مهر.

*درمان در منزل، مورد تائید بیمه درمان تکمیلی نمی‌باشد.

مدارک مورد نیاز جهت پرداخت هزینه عینک:

  • برگه اپتومتری ( تعیین شماره چشم ) ممهور به مهر چشم پزشک یا اپتومتریست
  • اصل قبض رسید (مبلغ پرداختی) ممهور به مهر مرکز خرید عینک و قید تاریخ

مدارک مورد نیاز جهت پرداخت هزینه دندانپزشکی:

  • ارائه قبض پرداخت هزینه دندانپزشکی ممهور به مهر پزشک و تاریخ معالجه
  • ارایه گرافی قبل و بعد از اتمام و یا حین انجام کار(غیر از موارد ترمیم، جرمگیری)
  • بابت خدمات عصب کشی، پر کردن دندان بیشتر از ۳ مورد، روکش، جراحی دندان عقل و کشیدن دندان، ارایه عکس قبل و بعد از انجام خدمت، الزامی می‌باشد.

مدارک مورد نیاز جهت پرداخت هزینه دارو:

  • اصل نسخه پزشک (دارو) ممهور به مهر پزشک معالج و مهر داروخانه با ذکر مبلغ نوشته شده یا پرفراژ شده
  • فیش مجزای داروخانه با مهر داروخانه و ذکر اقلام دارویی

*می بایست محاسبه و درج قیمت هریک از داروها با مبلغ پرداختی کل به تایید داروخانه با مهر وامضا رسیده باشد.

*سوابق بیماری بیمه شده در موارد بیماری های خاص و خانم‌های باردار الزامی است.

*اصل نسخه پزشک (دارو) ممهور به مهر پزشک معالج و مهر داروخانه همراه با ذکر مبلغ نوشته شده الزامی است.

مدارک مورد نیاز جهت معرفی نامه بیمه تکمیلی سامان برای مراکز درمانی طرف قرارداد:

به منظور صدور معرفی نامه ارائه اصل و یا تصویر دستور پزشک مبنی بر بستری و یا خدمات درمانی دیگر ، به همراه تصویر کارت درمان تکمیلی مورد نیاز می باشد.

  • بصورت مراجعه حضوری به بخش صدور معرفی نامه بیمه سامان (درمانت) : ملاصدرا-خیابان شیرازی-خیابان زاینده رود غربی – پلاک ۱۴
  • بصورت غیر حضوری: با ارسال مدارک مورد نیاز به اپلیکیشن واتس اپ به شماره تماس ۰۹۹۱۲۷۰۲۰۸۱ از خدمات معرفی نامه بیمه تکمیلی بهره مند گردید.

توجه: خواهشمند است پیش از مراجعه به مراکز درمانی طرف قرارداد با شرکت بیمه سامان، از جاری بودن قراردادشان با شرکت بیمه سامان از طریق تماس با واحد پذیرش مرکز درمانی مورد نظر، اطمینان حاصل فرمایید.

** صدور معرفی نامه بستری در محل پذیرش برخی از مراکز طرف قرارداد با بیمه سامان در سطح استان تهران و البرز با ارائه کارت ملی و بیمه نامه به همراه دستور پزشک امکان پذیر می باشد.

** در صورت بستری نوزاد به علت بیماری در بدو تولد، ارائه درخواست توسط بیمه گذار جهت تایید پوشش بیمه ای به همراه گواهی ولادت و پرداخت حق بیمه از سوی ایشان جهت صدور معرفی نامه الزامی است.

** جهت جبران هزینه های زایمان ارائه کپی صفحه اول و دوم شناسنامه الزامی است.

*صدور معرفی نامه بابت بیماری هایی که می بایست حداقل یک هفته پیش از مراجعه به بیمارستان، پزشک معتمد سامان بیمه شده را ویزیت نماید.

از قبیل بیماری اضطرابی، بلفاروپلاستی ، انحراف بینی، انواع فتق و غیره

بیمارستان‌های ممتاز طرف قراداد با بیمه تکمیلی سامان:

بیمارستان عرفانسعادت آباد
بیمارستان مردمپیروزی
بیمارستان میلادبزرگراه همت
بیمارستان پارسبلوار کشاورز
بیمارستان محب کوثریوسف آباد
بیمارستان بهمنشهرک غرب
بیمارستان صارمشهرک اکباتان
بیمارستان شهریارآذربایجان
بیمارستان پارسیانسعادت آباد
بیمارستان سورناشیخ هادی

مدارک مورد نیاز جهت بررسی پرونده های اورژانس:

۱- گواهی پزشک اورژانس مبنی بر بیماری و درمان (علت مراجعه و نوع آن)

۲- برگه شرح حال

۳- اصل صورتحساب با مهر بیمارستان + کلیه قبوض پرداختی و نتایج خدمات انجام شده. (مانند : جواب آزمایش /جواب سونوگرافی و…)

 پس از پرداخت خسارت توسط بیمه سامان ، امکان ارائه اصل سند مقدور نخواهد بود.

۴- در صورت جراحی سپتوپلاستی ( انحراف بینی) ارائه اسکن قبل از عمل جراحی الزامی است.

۵- در صورت جراحی کورتاژ ارائه سونوگرافی قبل از عمل و پاتولوژی بعد از عمل الزامی است.

۶- ارائه جواب پاتولوژی جهت سایر اعمال جراحی

۷- ارائه اصل ریز کلیه ما به التفاوت های پرداختی ممهور به مهر بیمارستان

***کلیه صفحات ارائه شده می‌بایست ممهور به مهر بیمارستان باشد.

***پرونده های بستری بیمارستانی که در خارج از ایران انجام شده اند، در صورت تاییدیه کنسلوگری کشور مربوطه و ترجمه مدارک قابل پرداخت می باشند.

*پس از پرداخت خسارت توسط بیمه سامان ، امکان ارائه اصل سند مقدور نخواهد بود.

سوانح و تصادفات:

 در موارد فوق علاوه بر ارائه مدارک قبلی ارائه شرح حادثه ، گزارش و کروکی پلیس و مدارک مربوط به تصادف و مقصر الزامی است.

ارائه مدارک مورد نیاز موجب تسریع در ارائه خدمات و جلوگیری از رفت و آمد مکرر شما خواهد شد.

  • توجه:
  • *** بیمه شده  می بایست اسناد پزشکی خود را قبل از تحویل به مسئول بیمه، از نظر صحت نام و نام خانوادگی بیمار، تاریخ انجام هزینه و خوانا بودن سایر موارد کنترل نماید. بدیهی است در صورت مشاهده مغایرت مشخصات، شرکت بیمه مسئولیتی در قبال پرداخت هزینه ها ندارد.
  • در صورت دریافت هزینه از سوی بیمه گر پایه کپی برابر اصل قبض پرداختی و اسناد درمانی از سوی سازمان
  • کلیه اعمال زیبایی مربوط به چاقی مانند اسلیو و بای پس معده، جراحی لثه و غیره که جنبه زیبایی دارند همچنین تعویض مفصل زانو از شمول تعهدات این بیمه نامه خارج می باشد.
  • امکان صدور بیمه نامه برای متقاضیانی که دارای BMI بالای ۴۰ هستند، وجود ندارد.
  • در این بیمه نامه امکان حذف بیمه شده وجود ندارد، همچنین اضافه شدن بیمه شده نیز تنها شامل همسران تازه ازدواج کرده (حداکثر تا یک ماه) و نوزادان تازه متولد شده (حداکثر تا دو ماه) می باشد، بطوریکه تنها در این مدت بیمه گذار (بیمه شده اصلی) می تواند افراد تحت تکفل جدید خود را بیمه نماید.
  • کلیه هزینه های ارزیابی ریسک از قبیل آزمایشات پزشکی که به درخواست بیمه گر با معرفی نامه انجام شود و بیمه نامه صادر گردد، به عهده بیمه سامان می باشد و در صورت عدم صدور، به عهده بیمه شده اصلی (بیمه گذار) خواهد بود.
  • جهت ارسال مدارک و هزینه های پزشکی، همچنین پیگیری امور مربوط به خسارات بیمه های درمان، همکاران اداری واحد اشخاص در محل نمایندگی آماده پاسخگویی و ارائه خدمات می باشند.
  • پس از کنترل موارد پرداختی از طریق وب سایت، از مجموع مدارک ارسالی بیمه شده، جهت پیگیری موارد عدم پرداختی و یا هرگونه اشکال در واریز مبالغ، می بایست حداکثر ظرف ۱۰ روز از طریق واحد اشخاص پیگیری گردد.
  • بیمه گذار محترم، خواشمند است جهت رفع نقص موارد عودتی حداکثر ظرف ۱۰ روز اقدام فرمایید.
  • در صورت بروز مشکل در ساعات اداری از ۸ صبح الی۱۶:۳۰ عصر ، با شماره ۸۹۴۳ – ۰۲۱ و شماره داخلی ۳۳۰۸ و ۳۳۲۵ و ۳۸۷۴ تماس بگیرید.

فرم درخواست انصراف از سهم بیمه گر پایه:

عدم مراجعه بیمه شده به سازمان بیمه گر پایه خود جهت اخذ سهم آن سازمان بابت دریافت هزینه‌های درمان خود، موجب می گردد تا سهم بیمه گر پایه یا بخشی از آن، از سقف پوشش بیمه‌ای مربوط به بیمه شده نزد شرکت بیمه گر مربوط به بیمه تکمیلی کاسته شود، لذا با علم به این موضوع، چنانچه کماکان تصمیم به عدم مراجعه به سازمان بیمه گر پایه باشد، می بایست فرم تعهد انصراف از تعهدات بیمه گر پایه را به سایر مدارک ارسالی ضمیمه و ارسال نمود.

در صورتیک بیمه شده برای دریافت هزینه‌های درمانی خود در بیمه تکمیلی، نخواهد از سهم بیمه گر پایه استفاده نماید، می‌بایست برای دریافت خسارت‌های درمانی خود فرم انصراف از دریافت سهم بیمه گر پایه را امضاء و در اختیار بیمه گر تکمیلی خود قرار دهید.
اکثرا این موارد در زمانی پیش می‌آید که بیمه شده تمایل دارد با توجه به زمانبر بودن دریافت خسارت از بیمه گر پایه، فرانشیز خسارات وارده از ایشان کسر گردد و مابقی آن را از بیمه تکمیلی خود دریافت نماید و بدین صورت گواهی داده و انصراف خود را بابت دریافت سهم بیمه پایه اعلام می‌دارد.

آدرس‌های ضروری:

آدرس مرکز پرداخت خسارت بیمه سامان (درمانت) جهت دریافت معرفی نامه بیمه تکمیلی: (آنی یا ضروری)

 

  • تهران-ملاصدرا-خیابان شیرازی-خیابان زاینده رود غربی – پلاک ۱۴
  • شماره تماس: ۹۱۰۰۸۴۴۸-۰۲۱
  • ایمیل: info@darmanet.ir
  • ساعت کار درمانت:
    • تحویل خسارت حضوری :
      • شنبه تا چهارشنبه ۸ الی ۱۵
    • دریافت معرفی نامه حضوری:
      • شنبه تا چهارشنبه ۸:۰۰ الی ۱۹ و پنجشنبه از ۸:۰۰ الی ۱۶
    • ثبت خسارت و دریافت معرفی نامه
      • به صورت شبانه روزی در وب اپلیکیشن

جهت تحویل مدارک خسارت به نمایندگی ۵۱۵۴:

  • تهران- میدان بهاران _خیابان سجاد جنوبی _نبش کوچه عابدی _ پلاک ۱۳۴ _ طبقه ۳ _ واحد ۶ 
  • شماره تماس : ۹۱۶۹۲۱۱۳-۰۲۱
  • ساعت کار نمایندگی: ۵۱۵۴
    • شنبه تا چهارشنبه  ۸:۳۰ الی ۱۷:۰۰
    • پنجشنبه ساعت ۸:۳۰ الی ۱۳:۰۰

مشاوره بیمه تکمیلی در یک دقیقه

مزیت‌های رقابتی بیمه سامان

پخش ویدیو

خسارت های بیمه تکمیلی را چگونه دریافت کنیم؟

پخش ویدیو

بیمه تکمیلی سامان چیست ؟

مشاوره رایگان بیمه تکمیلی

مشاوره رایگان بیمه تکمیلی

جهت مشاوره رایگان بیمه تکمیلی کلیک کنید

آدرس

تهران-میدان بهاران _خیابان سجاد جنوبی _نبش کوچه عابدی _ پلاک ۱۳۴ _طبقه ۳ _واحد ۶

شماره تماس

۹۱۶۹۲۱۱۳ _ ۰۲۱

شماره واتس اپ

شماره واتس اپ واحد روابط عمومی : ۰۹۰۵۷۲۷۱۷۵۰

[ratemypost]

برچسب های بیمه تکمیلی
برچسب ها:

#خسارت-بیمه

[print-me]

تخفیف ویژه

جهت دریافت تخفیف های شگفت انگیز نیکسا درمان، در انواع رشته های بیمه ای بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

اسکرول به بالا
Scroll to Top