دیدار مدیرعامل صندوق خسارت بدنی با رئیس کل دادگستری سمنان

به گزارش روابط عمومی صندوق خسارت بدنی کشور؛ مدیرعامل صندوق با همراهی مدیر بیمه ایران استان با سید محسن مظهری رئیس کل دادگستری و شریف ابراهیمی دادستان سمنان دیدار کردند.

در این دیدار دکتر جباری مدیرعامل صندوق تامین خسارت بدنی کشور به نمایندگی از صنعت بیمه ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت های صنعت بیمه و صندوق خسارت بدنی اظهار داشت : قانونگذار در قانون بیمه شخص ثالث تکالیفی را بر عهده صندوق گذاشته است و ما هم در راستای همین تکالیف به سراسر کشور سفر کرده ایم و دیدارهایی با مسئولان قضایی استان ها داشتیم . بویژه از زندان ها بازدید کردیم تا هر فردی مشمول خدمات صندوق است از خدمات ما محروم نشود که این امر باعث کاهش آمار زندانیان و به تبع آن شاهد کاهش آثار اجتماعی و اقتصادی پدیده زندان در خانواده و جامعه بودیم .

مدیرعامل صندوق خسارت بدنی افزود: با کمک ستاد دیه ضمن شناسایی دقیق افراد مشمول قانون صندوق ، زندانیان بسیاری که بعلت حوادث رانندگی و نداشتن پوشش بیمه در زندان بودند آزاد شده اند.

وی ادامه داد  :از مسئولان قضایی استان ها درخواست داریم با توجه به اینکه حوادث رانندگی صدمات جبران ناپدیری را به سرمایه انسانی کشور وارد کرده در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و اقتصادی این پدیده ، قوانین و جرایم سختگیرانه تری در کنترل رفتارهای رانندگی اجرا نمایند.

جباری با اشاره به همکاری صنعت بیمه و دستگاه قضایی کشور اظهار داشت : صنعت بیمه آمادگی دارد در جهت فرهنگ سازی و کنترل رفتار خطرآفرین ترافیکی با دستگاه قضایی همکاری نماید.

وی در ادامه به بحث تقلبات اشاره کرده و افزود: در بحث تقلبات آمار خوبی نداریم و این وضعیت نگران کننده است که با پدیده خسارت های جعلی روبرو هستیم و انتظار داریم از دستگاه قضا در مقابل این موضوع رسیدگی ویژه ای را مبذول نماید و صنعت بیمه آماده همکاری با دادسراها و محاکم قضایی در این خصوص است.

جباری در خصوص اجرای ماده ۵۰ بیمه شخص ثالث نیز از رئیس کل دادگستری استان درخواست کرد تا محاکم از نمایندگان صندوق دعوت نمایند و مستندات پرونده ها را در اختیار آنها قرار دهند.

مظهری رئیس کل دادگستری استان سمنان نیز در این دیدار ضمن تقدیر از خدمات صندوق گفت: تاسیس شعبه صندوق در استان یکی از اقدامات ارزشمند بود و مجموعه قضایی استان آماده همکاری با صندوق و صنعت بیمه است .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
Scroll to Top