افزایش سهم بیمه های زندگی

به گزارش سایت تحلیلی- خبری آیین و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی در نشست تخصصی «جذب سرمایه های خرد از طریق بیمه های زندگی» که در روز پنجشنبه ۳۰ آبان همزمان با نمایشگاه کیش اینوکس برگزار شد، برخی از اقدامات بیمه مرکزی برای رسیدن به سهم اعلام شده در برنامه ششم توسعه مبنی بر افزایش ۵۰درصدی سهم بیمه های زندگی از کل پرتفوی بیمه ها را اعلام کرد.
رحیم مصدق با اشاره به این موضوع که رسیدن به این هدف نیاز به تلاش همه فعالان در صنعت بیمه دارد، از «تفکیک سرمایه گذاری ذخایر ریاضی از سایر سرمایه گذاری های شرکت های بیمه» به عنوان یکی از اقدامات در نظر گرفته شده برای تسهیل در سرمایه گذاری شرکت های بیمه نام برد و اضافه کرد این موضوع با اصلاح آیین نامه سرمایه گذاری موسسات بیمه صورت گرفته است. از مهم ترین ویژگی های مقررات جدید، ایجاد امکان سرمایه گذاری در گزینه های بلندمدت تر از محل ذخایر ریاضی بیمه های زندگی برای شرکت های بیمه است.
عضو هیات عامل بیمه مرکزی در بخش دیگری از سخنانش از مصوبه شورای عالی بیمه در مورد «تعیین سقف برای سپرده‌گذاری منابع سپرده گذاری شرکت‌های بیمه در بانکها و مؤسسات اعتباری» به عنوان یکی دیگر از اقدامات بیمه مرکزی برای افزایش نقش صنعت بیمه در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور و تنوع بخشی به سرمایه گذاری ها بمنظور کاهش ریسک سهام، یاد کرد.
مصدق از «امکان ورود شرکت های دانش بنیان و استارت آپی برای فروش بیمه های زندگی» به عنوان سومین اقدام در نظر گرفته شده برای توسعه بیمه های زندگی یاد کرد و گفت: در این راستا و با تصویب آیین نامه های مرتبط طی فراخوانی از متقاضیان اخذ کارگزاری های برخط تقاضا شد که برای ثبت نام اقدام نمایند.
وی در ادامه سخنانش تصریح کرد: کسب رضایت بیمه گذاران بیمه های زندگی اهمیت زیادی دارد و با مجموعه اقدامات پیش بینی شده اخیر در کنار اقداماتی مانند پرداخت وام از محل ذخایر ریاضی به بیمه گذاران با حداقل تشریفات خوشبختانه نرخ بازخریدی این بیمه نامه در حال حاضر در حد پایینی می‌باشد.
عضو هیات عامل بیمه مرکزی با اعلام این نکته که ضریب نفوذ بیمه در حال حاضر ۲,۴ درصد است سهم بیمه های زندگی را از این میزان ۰.۳۵ درصد اعلام کرد.
در ادامه این نشست معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی به سوالات حاضران در محورهای مختلف پاسخ داد.

منبع: آیین بیمه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
Scroll to Top