افزایش نرخ رشد جمعیت راهی برای عبور از بحران آینده

کشور ما که در سال‌های دهه ۶۰ و ۷۰ به شدت افزایش جمعیت را تجربه می کرد، مدتهاست که با روند نامناسب نرخ رشد جمعیت رو به روست و این می تواند زنگ خطری برای آینده ایران باشد.
نازایی و هزینه های بالای زایمان در مراکز درمانی، از مهمترین عوامل کاهش زاد و ولد در کشور ارزیابی شده اند.
گرچه زایمان طبیعی در مراکز دولتی و طرف قرارداد با بیمه گران پایه تقریبا رایگان است، اما واقعیت این است که مراجعه به این مراکز برای همه مردم مطلوب نیست و از سوی دیگر عده ای به دلایل متعدد، تمایلی به زایمان طبیعی ندارند.
در چنین شرایطی، هزینه های زایمان غیرطبیعی در مراکز درمانی غیردولتی، قابل توجه است و تامین آن برای عموم مردم می تواند سخت باشد.
بیمه گران برای کمک به مردم در این موارد، بیمه های تکمیل درمان را پیشنهاد می کنند، اما باید دید تهیه کدام بسته بیمه ای مطلوب بیمه گذاران است.
شرکت بیمه سامان (http://si24.ir/) در طرح بیمه درمان خانواده که به صورت انفرادی و خانوادگی عرضه می شود، در پنج بسته مختلف، هزینه های زایمان را تامین می کند. این بسته ها متناسب با حق بیمه پرداختی، هزینه زایمان را از یک و نیم میلیون تومان تا پنج میلیون تومان پرداخت می کنند، بنابراین بیمه گذار تا حد قابل قبولی می تواند از جبران هزینه های درمانی خود در این بخش مطمئن باشد.
اما بیمه گذاران گاه در مرحله نخست با مشکل مواجه می شوند؛ نازایی!
نازایی، پدیده ای است که امروز در کشور ما شدت بیشتری پیدا کرده، به طوری که عوامل محیطی یا موروثی متعدد باعث شده اند مردان یا زنان با مشکل عدم باروری مواجه شوند.
گرچه مراکز درمان ناباروری در کشور توسعه یافته و اکنون نیاز به درمان متمرکز این افراد در مراکز خاص از بین رفته است، اما واقعیت این است که تامین هزینه های درمان ناباروری تنها برای قشر خاصی از مردم ممکن است.از این رو نیاز است که خدمات این بخش توسط یک بیمه گر پوشش هزینه ای داده شود.
شرکت بیمه سامان در طرح بیمه درمان خانواده، این پوشش را نیز برای بیمه گذاران خود تعبیه کرده است، به طوری که بیمه گذار می تواند با خرید تنها یک بیمه نامه، هم هزینه های درمان نازایی و هم هزینه های زایمان را تا حد قابل قبولی جبران کند.
هزینه درمان نازایی نیز در بسته های بیمه درمان خانواده شرکت بیمه سامان از یک و نیم میلیون تومان تا پنج میلیون تومان قابل تامین است.
این بسته های درمانی به خوبی می تواند دغدغه هزینه های خانواده ها را کاهش داده و آن ها را نسبت به فرزندآوری ترغیب کند. در بلند مدت، افزایش بهره مندی از این خدمات بیمه ای خواهد توانست روند کنونی نرخ رشد جمعیت را نیز اصلاح کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
Scroll to Top