شرکت‌ بیمه‌ای برتری نداریم

آیین- مدیرکل بخش نظارت بر بیمه‌های زندگی بیمه مرکزی، گفت: شرکت‌های بیمه‌ای برتری نسبت به دیگری نداشته و خدمات یکسانی را ارائه می‌کنند.

به گزارش سایت تحلیلی-خبری آیین و به نقل از گسترش نیوز، مدیرکل بخش نظارت بر بیمه‌های زندگی بیمه مرکزی اظهار کرد: به‌طور تئوری محصولات بیمه عمر هر شرکت با یکدیگر متفاوت است و مانور‌های مختلفی در پوشش ریسک وجود دارد اما در واقعیت عمل شرکت‌های بیمه‌ای محصولات مشابه با یکدیگر ارائه می‌کنند که متأسفانه این امر باعث شده تا رقابت چندانی میان آنها وجود نداشته باشد.
صفری بیان کرد: شرکت‌های بیمه‌ای قادرند تا شرایط و یا بندی از مقررات بسته خدماتی را ازل و یا نصب کنند اما این امر در ایران رایج نیست و متأسفانه شرکت‌های فعال در این زمینه تمایل به ارائه خدماتی مشابه با دیگر شرکت‌های این عرصه دارند.
مدیرکل بخش نظارت بر بیمه‌های زندگی بیمه مرکزی ادامه داد: شرکت‌های بیمه‌ای محصولات همگنی را عرضه نمی‌کنند و همچنین تفاوتی در نوع و نرخ خدمات وجود دارد که این سه فاکتور باعث می‌شود تا نتوانیم قیاس خوبی از برتری یکی نسبت به دیگری داشته باشیم.
وی تشریح کرد: بیمه نیز همانند دیگر اقلام مصرفی متناسب با هر فرد طراحی‌شده است و نمی‌توان برای هر فرد و در هر شرایط یک نوع بیمه به‌خصوص را برتر دانست. به‌طور مثال در بیمه‌های عمر شرایط متقاضی سالمند با کودکان و نوجوانان برابر نیست و یا نمی‌توان زمینه بیمه فردی که با بیماری خطرناکی همچون سرطان دست‌وپنجه نرم می‌کند را با فردی که با عارضه خاصی درگیری ندارد، یکسان خواند.
این مقام آگاه تأکید کرد: بهترین بیمه برای هر فردی محصولی است که ضمن پوشش حداکثری از نیاز متقاضی در شرایط خاص داشته باشد.
صفری در پایان این گفت‌وگو با بیان اینکه باید عوامل بسیاری را در انتخاب این ‌‌‌‌بیمه‌نامه در نظر گرفت، گفت: هدف خرید بیمه عمر برخی از افراد دریافت سود و داشتن یک سرمایه‌گذاری بلندمدت است و برای برخی دیگر از افراد استفاده از پوشش‌‌های بیمه‌‌‌‌ای اهمیت بیشتری دارد. از‌این‌رو نمی‌توان یک محصول مشخص و قطعی را به عنوان بهترین بیمه عمر معرفی کرد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
Scroll to Top