بورس برای افزایش سرمایه به بیمه سامان مجوز داد

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، در اجرای قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران (مصوب آذرماه ۱۳۸۴)، تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت بيمه سامان (سهامی عام) در سازمان بورس مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس رسیدگی های انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نشد و افزایش سرمایه با این شرکت با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع اعلام شد.

بر اساس این گزارش، سرمایه کنونی شرکت بیمه سامان با نماد بساما( بسامان) ۱.۵۰۰ میلیارد ریال است که با افزایش سرمایه ۲۵۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریالی در قالب انتشار ۲۵۰ میلیون و ۶۰۰ هزار سهم یکهزار ریالی، سرمایه این شرکت بیمه خصوصی به ۱.۷۵۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال افزایش خواهد یافت. بر این اساس، ۱۷۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از افزایش سرمایه شرکت بیمه سامان از محل سود انباشته و ۸۰ میلیارد ریال آن از محل سایر اندوخته ها تامین خواهد شد تا بدین ترتیب ساختار مالی این شرکت، اصلاح شود.

همچنين مجمع عمومي فوق‌العاده شرکت بیمه سامان مي‌تواند با انجام مرحله دوم افزايش سرمايه از مبلغ ۶۰۰ر۷۵۰ر۱ ميليون ريال به مبلغ ۰۰۰ر۵۰۰ر۲ ميليون ريال از محل سود انباشته (به‌مبلغ ۴۰۰ر۲۹۸ ميليون ريال)، اندوخته سرمايه‌اي (به‌مبلغ ۰۰۰ر۷۰ ميليون ريال)، مطالبات حال‌شدۀ سهامداران و آوردة نقدي (به‌مبلغ ۰۰۰ر۳۸۱ ميليون ريال) موافقت و اختيار عملي کردن آن را به‌مدت ۲ سال به هيات‌مديره تفويض کند تا هيات‌مديرة شرکت پس از اخذ مجوز از سازمان نسبت به عملي کردن آن اقدام کند.

بر اساس اعلام سازمان بورس، انجام افزایش سرمایه ، حداكثر تا ۶۰ روز از تاريخ اين مجوز امكان‌پذير خواهد بود و انجام ندادن افزایش سرمایه در مهلت مقرر، موجب ابطال اين مجوز شده و انجام آن مستلزم اخذ مجوز جديد از اين سازمان خواهد بود.

همچنین مطابق مادۀ ۲۱ قانون بازار اوراق بهادار، ثبت اوراق بهادار نزد سازمان، به منظور حصول اطمینان از رعایت مقرّرات قانونی و مصوبات سازمان و شفافیت اطّلاعاتی است و به منزلۀ تأیید مزایا، تضمین سودآوری یا توصیه و سفارشی در مورد شرکت یا طرح مرتبط با اوراق بهادار، از سوی سازمان نخواهد بود.

منبع: پایگاه خبری نقدینه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
Scroll to Top