تعهدات بیمه زائرین اربعین ۱۴۰۲

تعهدات پیشنهادی برای بیمه زائرین اربعین ۱۴۰۲

افرادی که قصد حضور در راهپیمایی اربعین امسال را دارند، می‌توانند برای بهره‌مندی از خدمات بیمه‌‌ای، در سامانه سماح ثبت‌نام و با مطالعه این خبر از جزئیات تعهدات بیمه مطلع شوند.

به گزارش باشگاه بیمه گران، پیاده‌روی اربعین حسینی(ع)، سال‌هاست به آئینی باشکوه بین مسلمان‌های دنیا و میعادگاه دلدادگان حسینی تبدیل شده است و با آغاز محرم میلیون‌ها نفر به‌تدریج خود را آماده حضور در این مراسم عظیم می‌کنند، مسئولان مربوطه نیز از ماه‌ها قبل تدارکات و برنامه‌ریزی‌های لازم را برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم و ارائه خدمات مناسب پیش‌بینی می‌کنند، یکی از این خدمات که برای زائران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، بیمه و میزان تعهدات آن است.

امسال هم برای زائران برنامه‌ریزی‌هایی در این زمینه ترتیب داده شده است و زائران ۳ گزینه برای انتخاب بسته بیمه موردنظر خود دارند که به‌ترتیب ۳۵ هزار تومان، ‌۴۵ هزار تومان و ۵۵ هزار تومان هزینه دارند.

جزئیات خدمات بیمه‌ای اربعین سال ۱۴۰۲ را می‌توانید در متن زیر بخوانید.

شرکت بیمه به هر یک از زائرین بیمه‌شده اربعین که در سامانه سماح ثبت‌نام کرده و حق بیمه خود را پرداخت کرده‌اند، خدمات ذیل را ارائه می‌کند:

۱ ـ در هر یک از شهرهای زیارتی و همچنین مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا، آمبولانس و کارشناسان بیمه‌ای خود را با لباس متحدالشکل مستقر می‌کند.

۲ ـ هماهنگی‌های لازم برای نقل و انتقال بیماران، مصدومین و اجساد فوت‌شدگان و همچنین پرداخت هزینه‌های آنها به‌ویژه در مواردی که ارائه این خدمات در بیمارستان‌های عراق مستلزم پرداخت هزینه باشد.

۳ ـ عقد قرارداد یا تفاهم‌نامه با بیمارستان‌های عراقی و همچنین بیمارستان‌های ایرانی در محدوده ۱۰۰کیلومتری مرزهای زمینی برای پوشش خدمات پزشکی مصدومین.

۴ـ پوشش بیمه‌ای هر یک از بیمه‌شدگان در مسیرهای هوایی از زمان ورود به کشور عراق و پوشش بیمه‌ای هر یک از بیمه‌شدگان در مسیرهای زمینی از فاصله ۱۰۰کیلومتری تا پایانه‌های مرزی رسمی جمهوری اسلامی ایران آغاز می‌شود و در طول مدت اقامت در کشور عراق ادامه خواهد داشت و تا ساعت ۲۴ دو روز بعد از ورود به کشور خاتمه می‌یابد.

۵ ـ مدت پوشش بیمه‌ای هر یک از بیمه‌شدگان در کشور عراق حداکثر ۲۰ روز است که معیار محاسبه شروع پوشش بیمه‌ای در خاک عراق، مهر ورود اداره گذرنامه است.

۶ ـ نمایندگان شرکت بیمه به‌منظور پیگیری شکایت زائرین حادثه‌دیده، تا حصول پرداخت غرامت از طرف عراقی با هماهنگی و حمایت نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در عراق، مراتب را پیگیری خواهد کرد.

۷ ـ هزینه‌های مربوط به نقل و انتقال بیماران یا مصدومین حادثه از عراق یا شهرهای ایران به شهر محل اعزام (شهر مبدأ) بیمه‌شده، و هزینه‌های درمانی افرادی که به‌دلیل بیماری یا حادثه‌ای که در مدت پوشش بیمه‌ای وی اتفاق افتاده باشد، توسط بیمه‌گر پرداخت خواهد شد.

۸ ـ هزینه‌های مربوط به درمان و غرامت فوت بیمه‌شده‌ای که به‌دلیل بیماری یا حادثه با تأیید نماینده بیمه در بیمارستان بستری و قبل از ترخیص فوت کند و همه هزینه‌ها و غرامت‌های مورد تعهد شرکت بیمه در وجه بیمه‌شده یا ذی‌نفعان وی پس از دریافت همه مدارک و مستندات مربوط به خسارت که از سوی بیمه‌گذار، بیمه‌شده یا ذی‌نفعان ارائه شده است، پرداخت خواهد شد.

۹ ـ جدول تعهدات مالی شرکت بیمه در قالب سه بسته متنوع به‌شرح جدول ذیل است و هر یک از زائران باید یکی از بسته‌ها را در زمان ثبت‌نام انتخاب و خریداری کنند.

اربعین 1402 , اربعین , پیاده روی اربعین ,

اربعین 1402 , اربعین , پیاده روی اربعین ,

منبع : باشگاه بیمه گران

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
Scroll to Top