پول شویی گسترده در مرکز استان!

خزر: این فرد که اخیرا دفتر خود را به یکی از خیابان های پرتردد انتقال داده است، دو شرکت صوری متشکل از بستگان خود دارد. نخست شرکتی است که دختر این فرد، مدیرعامل آن بوده و همسرش و خواهر همسرش به ترتیب رییس هیات مدیره و نائب رییس هیات مدیره می باشند. دوم هم شرکتی است که این فرد به عنوان رییس هیات مدیره و دو فرزند پسرش هم به ترتیب نائب رییس هیات مدیره و مدیرعامل در اساسنامه آن معرفی شده اند.

به گزارش خزرآنلاین، رشد کم سابقه هزینه های درمانی، داشتن بیمه تکمیلی برای بسیاری از اقشار جامعه را به نیازی ضروری تبدیل کرده است. با این حال تقریبا تمام شرکت های بیمه دولتی و خصوصی، تنها به صورت گروهی اقدام به بیمه تکمیلی می نمایند. به عبارت دیگر، اگر شما به عنوان یک فرد عادی به نمایندگی های بیمه مراجعه کنید، نمی توانید خود یا خانواده تان را بیمه تکمیلی نمایید. مثلا اگر به شغل خاصی در بازار مشغولید، باید از اتحادیه خود بخواهید تا ترتیبی برای بیمه گروهی تمام همکارانتان در این شغل را فراهم کند. اگر وکیلید، کانون وکلا می بایست برای شما پیشقدم شود و به صورت گروهی تمام وکلا را بیمه تکمیلی نماید. 

حالا تصور کنید اگر یک شرکت بیمه ای این محدودیت را برداشته و اقدام به بیمه تکمیلی انفرادی نماید، بی شک با استقبال بسیار خوب مردم روبرو می شود. البته برای قرار گرفتن تحت پوشش بیمه ای حتما می بایست در ابتدا بیمه پایه را داشته باشید. یعنی مثلا تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی باشید و تا بیمه پایه ای نداشته باشید، عملا نمی توانید تحت پوشش بیمه تکمیلی هم قرار بگیرید.

محدودیت های پیش روی بیمه تکمیلی برای بسیاری از مردم، فضایی را برای کاسبی چند میلیاردی برخی افراد به راه انداخته است به نحوی که فردی که خود از بازنشستگان یکی از بیمه های مطرح می باشد، با ثبت دو شرکت صوری عملا قانون را دور زده و کاسبی پر زرق و برقی را برای خود به راه انداخته است.

این فرد که اخیرا دفتر خود را به یکی از خیابان های پرتردد انتقال داده است، دو شرکت صوری متشکل از بستگان خود دارد. نخست شرکتی است که دختر این فرد، مدیرعامل آن بوده و همسرش و خواهر همسرش به ترتیب رییس هیات مدیره و نائب رییس هیات مدیره می باشند. دوم هم شرکتی است که این فرد به عنوان رییس هیات مدیره و دو فرزند پسرش هم به ترتیب نائب رییس هیات مدیره و مدیرعامل در اساسنامه آن معرفی شده اند.

اما پولشویی گسترده در این دو شرکت به چه صورت اتفاق می افتد؟!

قضیه از این قرار است که وقتی یک نفر حتی بدون داشتن بیمه پایه برای ثبت نام بیمه تکمیلی به صورت انفرادی به دفتر این فرد مراجعه می کند، وی این فرد را به شرکت اول یعنی همان شرکتی که مدیرعامل آن دخترش است، معرفی می کند. پس از مراجعه فرد متقاضی به این شرکت، مدارک لازم به همراه حق بیمه یک ماهه به همراه مبلغی اضافه تر تحت عنوان حق الزحمه از این فرد اخذ شده و بعد از طی تشریفات، نام او به عنوان پرسنل شرکت به سازمان تامین اجتماعی ارسال می شود تا از این طریق، مشکل نداشتن بیمه پایه مرتفع گردد. البته از آن جاییکه قبلا از فرد داوطلب هزینه یک ماه بیمه به همراه مبلغی اضافه تر دریافت شده است، یک ماه حق بیمه این فرد به عنوان کارگر شرکت پرداخت می شود و سپس از طرف این فرد تقاضای دفترچه بیمه تامین اجتماعی داده می شود. از این طریق هر ماهه صدها نفر که درخواست بیمه تکمیلی انفرادی دارند، با پرداخت مبلغ حق بیمه به انضمام حق الزحمه به عنوان کارگر شرکت اول در لیست تامین اجتماعی این شرکت جا می گیرند و برای آن ها دفترچه بیمه پایه صادر می شود.

پس از اخذ دفترچه بیمه، شرکت دوم وارد عمل می شود. شرکت دوم به اصطلاح مجری قرارداد شرکت اول با شرکت بیمه گر است. به عبارت دیگر شرکت متعلق به دختر، افراد را تحت عنوان کارگر، بیمه پایه نموده و به شرکت دوم که مدیرعامل آن برادر و رییس هیات مدیره اش پدر است، معرفی می کند! حالا تمام این افراد نه به صورت انفرادی بلکه به صورت کارگران یک شرکت درآمده و عملا محدودیت عدم امکان بیمه تکمیلی انفرادی بدین صورت دور زده و برداشته می شود!

در شرکت دوم مجددا مبلغی تحت عنوان هزینه یک ساله بیمه تکمیلی از متقاضیان دریافت شده و لیست تمام این افراد، به شرکت بیمه گر که از قضا از شرکت های معتبر و همان ارگانی است که این فرد در آن بازنشسته شده است، ارسال می شود و تمامی این افراد تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می گیرند و شرکت دوم هم پورسانت خود را از شرکت بیمه گر دریافت می کند که با توجه به تعداد بالای افراد، ماهانه مبلغ قابل توجهی می شود. پس از پایان کار و صدور بیمه تکمیلی هم، شرکت اول برای این افراد در سازمان تامین اجتماعی ترک از کار رد کرده یا هر ماه با دریافت حق بیمه از افراد، بیمه پایه آنان را ادامه می دهد!

در این پروسه هوشمندانه و پولشویی بی سر و صدا، شرکت اول حق الزحمه خود را از متقاضیان بیمه تکمیلی و شرکت دوم هم پورسانت خود را از بیمه گر دریافت می کند که مجموع این دو، هر ماه، مبلغ بسیار زیادی می شود. اقدامی که بی تردید با همکاری برخی پرسنل شرکت بیمه گر صورت گرفته و آنان هم سهم خود را در این میان می گیرند.

نکته دیگر هم اینکه تعداد افراد بیمه شده در شرکت اول بسیار زیاد بوده و این موضوع اعتبار بسیار خوبی را برای این خانواده به وجود می آورد تا بتوانند تحت عنوان ایجاد اشتغال و تعداد بیمه شده بالا، وام های کلان با سود پایین از نهادهای متولی اشتغال زایی دریافت کنند.

گفتنی است تمام مدارک مربوط به این گزارش در تحریریه خزرآنلاین موجود و قابل ارائه به نهادهای مسئول است.




پول شویی گسترده در مرکز استان! همکاری غیرقانونی بیمه گر با دو شرکت خانوادگی و سرکیسه نمودن مردم تحت عنوان بیمه تکمیلی انفرادی!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
Scroll to Top