پرداخت خسارت ۱۵ روز بیمه درمان تکمیلی

پرداخت خسارت ۱۵ روز بیمه درمان تکمیلی

 الزام جدید رئیس‌کل بیمه مرکزی برای تمامی شرکت‌های بیمه 

پرداخت ۱۵ روزه خسارات بیمه درمان تکمیلی

🔺رئیس کل بیمه مرکزی طی نامه‌ای به شرکت‌های بیمه زمان پرداخت خسارات بیمه درمان تکمیلی از زمان تکمیل مدارک را ۱۵ روز اعلام کرد.

🔻در نامه مجید بهزادپور آمده است: «تعلل شرکتهای بیمه در پرداخت بدهی به مراکز درمانی و داروخانه‌های طرف قرارداد و متعاقب آن اختلال در گردش نقدینگی در زنجیره تأمين دارو، افزایش افزایش قیمت دارو و ملزومات پزشکی ناشی از اصلاح سیاست ارزی از جمله عوارض رخداد کمبود دارو است. به منظور جلوگیری از بروز این آسیب و پیشگیری از تکرار رخداد آن ترتیبی اتخاذ گردد که حداکثر ظرف مدت ۱۵ روز پس از دریافت اسناد و مدارک بیمه تکمیلی درمان با مرکز درمانی و داروخانه ها تسویه گردد.»

🔻در این راستا معاونت نظارت بیمه مرکزی موظف است بر عملکرد شرکتهای بیمه نظارت به هنگام و مؤثر داشته و ضمن ارایه گزارشهای ماهانه در صورت تخطی شرکتهای بیمه اقدام قانونی بازدارنده معمول را اعمال کند.

 

به گزارش اخبارپول، حسب ابلاغ مجید بهزادپور رئیس کل بیمه مرکزی، پیرو ابلاغیه شماره بازگشت به نامه وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به رئیس جمهور و دستور ویژه ایشان موضوع نامه شماره ۱۰۰/۱۶۱۷ مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۴ موارد زیر ابلاغ می گردد.

تعلل شرکتهای بیمه در پرداخت بدهی به مراکز درمانی و داروخانه های طرف قرارداد و متعاقب آن اختلال در گردش نقدینگی در زنجیره تأمین دارو، افزایش افزایش قیمت دارو و ملزومات پزشکی ناشی از اصلاح سیاست ارزی از جمله عوارض منظور جلوگیری از بروز این آسیب و پیشگیری از تکرار رخداد، آن ترتیبی اتخاذ گردد حداکثر ظرف مدت ۱۵ روز پس از دریافت اسناد و مدارک بیمه تکمیلی درمان با مرکز درمانی و داروخانه ها تسویه گردد. مهلت مقرر پس از پیاده سازی و بهره برداری کامل از سامانه پرداخت برخط معوقات بیمه ای وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی لغو و پرداخت هزینه ها بروز رسانی خواهد شد.

معاونت نظارت بیمه مرکزی موظف است با بکارگیری تمامی ظرفیت سازمانی بر عملکرد شرکتهای بیمه نظارت به هنگام و مؤثر اعمال نموده و ضمن ارائه گزارشهای نوبه ای ماهانه، در صورت تخطی شرکتهای بیمه اقدام قانونی بازدارنده معمول دارد.

مرکز فناوری اطلاعات بیمه مرکزی و شرکت سنحاب موظفند در پیاده سازی سامانه پرداخت برخط معوقات بیمه ای که با محوریت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی راه اندازی می گردد مشارکت و همکاری نمایند.

 

منبع : اخبار پول

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
Scroll to Top