بیمه تکمیلی آزمایش خون

بیمه تکمیلی آزمایش خون

انجام آزمایش خون بهترین نوع پیشگیری از بیماری می باشد، این یکی از جملاتی است که هر انسانی در طول مدت زندگی خود بارها شنیده است، در واقع می خواهیم با این جمله یادآور شویم که چه کارهایی را باید انجام بدهیم و از کدام کارها را باید اجتناب کرده تا دچار بیماری نشویم.

خون یکی از مهمترین عوامل حیاتی انسان است که اکسیژن را به اندام های بدن انتقال می دهد، لیکن هر گونه تغییری در عملکرد اعضاء داخل بدن، در آن اثر (log) می گذارد. لیکن انجام آزمایش خون و کنترل آن به صورت دوره ای یکی از بهترین روش های ارزیابی وضعیت سلامتی بدن است.

در یک آزمایش خون ابتدایی و معمولی می توان ترکیبات خونی، میزان هموگلوبین، گلبول های قرمز و گلبول های سفید را اندازه گیری نمود.

 

بیمه کرونا

همچنین از طریق انجام آزمایش خون می توان بسیاری از بیماری ها مانند سرطان، عفونت داخلی، کم خونی و غیره را شناسایی نمود، بنابراین با تجویز پزشک مبنی بر انجام انواع آزمایش خون، امکان تفسیر آزمایش خون و کنترل سلامتی مهیا می گردد.

پیشگیری بهتر از درمان است...

مقالات مرتبط: دانستنی های لازم درباره ویروس کرونا

جهت مشاوره رایگان بیمه تکمیلی اینجا کلیک کنید و جهت انتخاب بهترین بیمه تکمیلی، مشاوران ما پاسخگوی شما خواهند بود.

مقالات مرتبط: بهترین بیمه درمان تکمیلی کدام است؟

انواع آزمایش خون: علائم اختصاری آزمایش خون :

علامت اختصاریتوضیحات
FBSقند خون ناشتا
MCHCغلظت متوسط همو گلوبین
WBCشمارش گلبول های سفید
RBCشمارش گلبول های قرمز
HBهمو گلوبین
HCهماتو کریت( درصد گلبول های قرمز در خون )
HCVحجم متوسط گلبول های قرمز
HCHمقدار متوسط همو گلوبین در گلبول های قرمز
R.D.Wضریب تغییرات اندازه گیری گلبول های قرمز
PLTشمارش پلاکت ها
PTEدر صد پلاکت ها
MPVحجم متوسط پلاکت ها
MCHوزن متوسط هموگلوبین
MCVحجم متوسط هموگلوبین
M/Eنسبت سلول های زاینده گلبول سفید به قرمز
RDWپهنای گلبول قرمز در منحنی
UAتجزیه کامل ادرار ( PH ، رنگ ، بو ، توده های متراکم )
TGsتری گلیسیرید ( چربی که باعث رسوب در رگ هاو عروق می شود )
HCGتست حاملگی
FSBآزمایش قند خون

مقالات مرتبط: هرآنچه لازم است درباره چکاپ دوره ای پزشکی بدانید

آزمایش خون CBC چیست؟

CBC در آزمایش خون به معنی Count Blood Cell یا شمارش سلول خونی است که با دریافت  ۲CCخون می توان فاکتورهای خونی مانند HCV، HB ، RBC ، WBC، PLT، MPV را بررسی و ارزیابی نمود. همچنین این آزمایش را با نام CBC Diff نیز معرفی می کنند که همان آزمایش خون است و به منظور شمارش گلبول های سفید است.

تفسیر آزمایش خون

تفسیر آزمایش خون:

تفسیر آزمایش خون مهمترین بخش از فرآیند آزمایش خون است که با بررسی دقیق جواب آزمایش خون می توان زبان درونی بدن را متوجه و برای آن تجویزهای سلامتی ارائه نمود.

در این مقاله تلاش شده تا نحوه تفسیر آزمایش خون، همچنین علائم اختصاری آزمایش خون معرفی گردد، لازم به توضیح است، علیرغم آنکه با مطالعه  جواب آزمایش می توان کلیات فاکتورهای خونی را شناسایی نمود، اما تفسیر آزمایش خون نیازمند آگاهی پزشکی از عملکرد بدن است، لیکن صرفاً با مطالعه یک مقاله علمی در این خصوص تنها خواندن آزمایش خون را میسر می نماید و تحلیل صحیح آن می بایست توسط پزشک متخصص انجام شود.

جهت مشاوره رایگان بیمه تکمیلی اینجا کلیک کنید و جهت انتخاب بهترین بیمه تکمیلی، مشاوران ما پاسخگوی شما خواهند بود.

تفسیر برخی از مهمترین علائم اختصاری آزمایش خون:

RBC: به معنای سلول خونی قرمز است که مهمترین بخش خون می باشد که به دلیل وجود هموگلوبین به رنگ قرمز درآمده است، گلبول های قرمز وظیفه حمل و نقل اکسیژن در بدن را دارند، لیکن کمبود آن می تواند مخاطراتی را برای بدن ایجاد نماید.

HCV: به عنوان یکی دیگر از فاکتورهای اندازه گیری گلبول قرمز است که بطور کل در کنار RBC میزان هموگلوبین HGB و گلبول قرمز در خون را نشان می دهد.

WBC: به معنای سلول های سفید خون است که تعیین کننده وجود یا عدم وجود عفونت در بدن است که به عنوان عامل دفاعی بدن واکنش هایی در زمان وجود بیماری های عفونی نشان می دهد، وجود میزان حداقلی از گلبول های سفید برای حفظ و پایداری بدن ضروری می باشد.

PLT: پلاکت ها اجزاء کوچکی در خون هستند که حاوی آنزیم های انعقاد خون بوده و مهمترین وظیفه پلاکت خون جلوگیری از خون ریزی و به تبع آن عامل جلوگیری از خارج شدن گلبول های قرمز خواهند بود.

FBC: گلوکز یا قند خون، مهمترین عامل برای تامین انرژی در انسان ها می باشد، که میزان آن در طول شبانه روز بسته به فعالیت و مواد غذایی مصرفی متفاوت است، لیکن برای انجام آزمایش و کنترل قند خون بطوریکه دقیق بوده و میزان حداقلی استاندارد خود را شناسایی نمود، لذا می بایست ۸ الی ۱۰ ساعت ناشتا باشد.

 

لیست آزمایش چکاپ کامل :

برای انجام آزمایش چکاپ کامل، نظرات متعددی در بین پزشکان وجود دارد، اما آنچه مهم است نظر پزشک بر اساس شواهد و ویزیت انجام شده خواهد بود که تشخیص خواهد داد کدام آزمایشات مورد نیاز است.

با توجه به موضوع فوق، لیست آزمایش چکاپ کامل که بیشتر مورد نظر پزشکان می باشد در ذیل ارائه می گردد.

 

  1. آزمایش‌های مربوط به چربی خون مانند کلسترول، تری گلیسرید، Ldl و Hdl.
  2. آزمایش‌های مربوط به شمارش سلول‌های خونی Cbc.
  3. آزمایش‌های مربوط به بیماری دیابت مانند اندازه‌گیری قند ناشتا، هموگلوبین A۱C.
  4. آزمایش‌های مربوط به عملکرد کبد مانند بیلیروبین، آنزیم‌های کبدی بخصوص Gpt، Got و آلبومین
  5. آزمایش‌های مربوط به عملکرد تیرویید مانند Tsh، T۴ و T۳.
  6. آزمایش‌های مربوط به بررسی عملکرد کلیه مانند آنالیز ادرار، اندازه‌گیری اوره و کراتینین
  7. آزمایش‌های مربوط به الکترولیت‌های خون مانند اندازه‌گیری سدیم، پتاسیم، کلسیم خون
  8. آزمایش‌های مربوط به غربالگری بیماری‌های بدخیم مانند Psa در تشخیص سرطان‌های پروستات و آزمایش پاپ اسمیر در زنان برای تشخیص سرطان‌های دهانه رحم

قیمت آزمایش خون:

قیمت آزمایش خون، به عوامل متفاوتی بستگی دارد، زیرا هر شخصی بنابر دلایل مختلف و دستور پزشک درخواست آزمایش خون می دهد، بنابراین هزینه آزمایش خون بسته به نوع آزمایش متفاوت بوده و همچنین آزمایشگاه خون خصوصی و آزمایشگاه خون دولتی نیز تعرفه‌های متفاوتی را اعمال می کنند.

از سوی دیگر خدمات ارزش افزوده نیز در قیمت آزمایش خون تاثیر گذار می باشد، بطور مثال اگر آزمایش خون در محل بیمار یا متقاضی انجام شود، هزینه بیشتری از سوی آزمایشگاه دریافت خواهد شد.

پرداخت هزینه آزمایش خون در بیمه تکمیلی نیز امکان پذیر بوده و افراد می توانند از طریق بیمه تکمیلی انفرادی، بیمه تکمیلی خانواده و یا بیمه تکمیلی گروهی تقاضای خرید بیمه تکمیلی نمایند.

آیا هزینه آزمایش خون در بیمه تکمیلی قابل پرداخت است ؟

شرکت های بیمه گر همواره به دنبالص شناسایی افرادی سالم و کم ریسک به لحاظ سلامتی برای بیمه نمودن هستند، بدین منظور افراد را قبل از صدور بیمه نامه کنترل پزشکی می نمایند و در این خصوص با دقت وضعیت سلامتی افراد را مورد بررسی قرار می دهند.

یکی از مهمترین ویژگی های بیمه تکمیلی سامان تمرکز بر روی سلامت بیمه شدگان است، بدین منظور انجام آزمایشات پزشکی، به خصوص آزمایش خون را که توسط پزشک تجویز شده باشد را تحت پوشش بیمه تکمیلی خود قرار می دهد.

لیکن بیمه شدگان می توانند با ارائه دستور پزشک، جواب آزمایش خون و فاکتور های پرداختی بر اساس راهنمای تکمیل مدارک خسارت بیمه تکمیلی، هزینه های انجام شده را دریافت نمایند.

 

مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه تکمیلی:

بیمه شدگان می توانند برای انجام امور آزمایشی خود مانند آزمایش خون از طریق مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه سامان، مرکز درمانی مورد نظر خود را در لیست مربوط شناسایی نموده و از این طریق اقدام نموده تا هزینه ای بابت امور درمانی خود پرداخت ننمایند، لذا بیمه شدگان می توانند با ارائه معرفی نامه به مرکز درمانی طرف قرارداد هزینه ای پرداخت نکرده و شرکت بیمه کلیه هزینه های درمانی مربوطه را تا سقف تعهدات پرداخت نماید.

جهت مشاهده بیمارستان ها، آزمایشگاه ها و سایر مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه سامان اینجا کلیک کنید.

یافتن بهترین آزمایشگاه خون:

شرکت های بیمه به منظور رفاه حال بیمه شدگان خود، اقدام به عقد قرارداد با مراکز درمانی متعددی در سطح کشور می نمایند، از این سو شرکت بیمه سامان نیز مراکز درمانی طرف قرارداد خود را که در فوق مطرح شده اعلام نموده است، همچنین سایت نیکسا درمان، لیست بهترین آزمایشگاه های خون و مراکز درمانی منتخب را نیز ارائه نموده است.

در صورتیکه بیمه شده به مراکز غیر طرف قرارداد نیز مراجعه نمایند، پس از پرداخت مبالغ مربوط به زایمان می توانند نسبت به تکمیل مدارک خسارت بیمه تکمیلی خود برای پوشش زایمان اقدام نموده و ضمن ارائه مدارک، هزینه های خود را از بیمه گر بازیافت نمایند.

مراکز درمانی ممتاز بیمه سامان برای بیمه تکمیلی :

بیمه شده محترم، لطفا قبل از مراجعه به مرکز درمانی از طریق صفحه مراکز درمانی و یا تماس با مرکزدرمانی از جاری بودن قرارداد اطمینان حاصل نمائید.

[ninja_tables id=”6806″]

آزمایش چکاپ سالیانه

چگونه بیمه تکمیلی برای آزمایش خون را تهیه کنم ؟

همانطور که گفته شد، خدمات آزمایشی از قبیل آزمایش خون، جزء مهمترین پوشش های بیمه تکمیلی سامان می باشد، بطوریکه افراد می توانند در قالب بیمه تکمیلی انفرادی، بیمه تکمیلی خانواده و بیمه تکمیلی گروهی طرح بیمه ای مورد نظر خود را از بین طرح های بیمه تکمیلی انتخاب نمایند.

گفتنی است خدمات آزمایشات بیمه تکمیلی سامان صرفا معطوف به آزمایش خون نبوده و کلیه آزمایشات پزشکی را شامل می گردد، همچنین در کنار آن خدمات بیمه ای دیگری از قبیل هزینه های ویزیت و دارو، بیمه دندانپزشکی، هزینه های بستری و جراحی، انواع اسکن و تست (پاراکلینیکی) نیز شامل می شود.

همچنین با تکمیل فرم مشاوره رایگان بیمه تکمیلی، مشاوران نیکسا درمان با شما تماس خواهند گرفت و ضمن ارائه اطلاعات کامل تر، پاسخگوی سوالات بیمه ای شما خواهند بود.

niksadarman - call center

مشاوره رایگان بیمه تکمیلی

جهت مشاوره رایگان بیمه تکمیلی بر روی تصویر کلیک کنید

آدرس

تهران - میدان بهاران - خیابان سجاد جنوبی - نبش کوچه عابدی - پلاک ۱۳۴ - طبقه ۳ - واحد ۶

شماره تماس

۰۲۱-۹۱۶۹۲۱۱۳

شماره های واتس اپ

شماره واتس اپ واحد روابط عمومی : ۰۹۰۵۷۲۷۱۷۵۰

اسکرول به بالا
Scroll to Top