بهترین بیمه تکمیلی زایمان

خرید بیمه تکمیلی زایمان ضرورت است یا انتخاب ؟

با توجه به افزایش هزینه‌های زایمان بصورت زایمان طبیعی یا سزارین که در تهران و سایر شهرها انجام می شود، داشتن بیمه تکمیلی که جبران کننده هزینه‌های زایمان باشد از اهمیت زیادی برخوردار بوده، لیکن یافتن بهترین بیمه تکمیلی برای زایمان امری ضروری خواهد بود.

از سوی دیگر با توجه به گرایش انسان‌ها به تشکیل خانواده و فرزندآوری، در کنار افزایش هزینه‌های آن وجود برنامه ریزی و کنترل هزینه‌ها پر رنگ‌تر شده که از این منظر نیز یافتن شرایط بیمه تکمیلی برای زایمان اقدامی هوشمندانه و ضروری تلقی خواهد شد.

مقالات مرتبط: دانستنی های لازم درباره ویروس کرونا

کارشناسان نیکسا درمان، مشاوره رایگان بیمه تکمیلی ارائه می نمایند، فرم درخواست مشاوره را تکمیلی نمایید.

بیمه تکمیلی زایمان

بیمه زایمان یا بیمه تکمیلی:

هزینه زایمان طبیعی یا سزارین توسط شرکت‌های بیمه گر بازرگانی و بیمه گرهای پایه تحت عنوان بیمه تکمیلی و به عنوان پوشش اضافی در بیمه تکمیلی قرار می گیرد تا هزینه های جراحی، بستری و زایمان را مطابق با قوانین بیمه مرکزی ایران پرداخت نماید.

بیمه تکمیلی زایمان انفرادی :

بیمه زایمان به عنوان پوشش تابعه در بیمه درمان تکمیلی بوده که بطور کلی این خدمات بصورت گروهی یا سازمانی ارائه می شود، اما در شرکت بیمه سامان طرح بیمه تکمیلی برای استفاده از پوشش زایمان بصورت بیمه تکمیلی گروهی، بیمه تکمیلی انفرادی و بیمه تکمیلی خانواده نیز قابل تهیه است.

مقالات مرتبط: بهترین بیمه تکمیلی را بشناسیم.

شرایط بیمه زایمان | سقف تعهدات بیمه زایمان:

یکی از مهمترین فواید بیمه تکمیلی زایمان، آن است که بیمه شدگان می توانند میزان تعهدات خود را از ۵۰۰،۰۰۰ تومان تا ۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان انتخاب نمایند. در بیمه‌های تکمیلی انفرادی نیز پوشش زایمان بسته به نوع طرح انتخابی متفاوت و ثابت می باشد.

پرداخت هزینه زایمان با بیمه تکمیلی :

مقالات مرتبط: هرآنچه لازم است درباره چکاپ دوره ای پزشکی بدانید

هزینه زایمان طبیعی یا سزارین توسط وزارت بهداشت و تعرفه اعلامی از سوی ایشان تعیین می گردد و مراکز درمانی می بایست بر اساس آن عمل نموده و مطابق تعرفه از بیمار هزینه دریافت نمایند، لیکن در بیمه تکمیلی زایمان سامان تعهدات متعددی برای انتخاب وجود دارد که بیمه شده می تواند بر اساس حق بیمه مورد نظر، پوشش بیمه‌ای خود را انتخاب نماید.

تفاوت پرداخت بیمه تکمیلی در زایمان طبیعی یا سزارین:

هزینه زایمان بر اساس اصل غرامت به بیمه شده پرداخت می گردد، لذا اگر چه تحقیقات علمی نشان دهنده آن است که در زایمان طبیعی سلامت مادر و فرزند بیشتر حفظ خواهد شد، اما با توجه به شرایط بیمه تکمیلی برای زایمان، تفاوتی برای شرکت های بیمه گر بابت نوع زایمان وجود ندارد و کلیه هزینه های آن تا سقف تعهدات بیمه تکمیلی قابل پرداخت است.

کارشناسان نیکسا درمان، مشاوره رایگان بیمه تکمیلی ارائه می نمایند، فرم درخواست مشاوره را تکمیلی نمایید.

مقالات مرتبط: بهترین بیمه تکمیلی دندانپزشکی چیست؟ ۷ دلیل برای خرید بیمه دندانپزشکی را از اینجا بخوانید.

سقف تعهدات شرکت‌های مختلف برای بیمه تکمیلی زایمان:

[ninja_tables id=”6634″]

فرانشیر بیمه تکمیلی برای زایمان:

مقصود از فرانشیز در بیمه‌های تکمیلی، سهم بیمه شده یا بیمار از هر پرونده درمانی است که بیمه سامان در طرح بیمه تکمیلی انفرادی یا بیمه تکمیلی خانواده این میزان را معادل ۱۰% که کمترین حالت ممکن می باشد ارائه نموده است. گفتنی است در صورتیکه طی مراجعه به مرکز درمانی از بیمه گر پایه نیز استفاده شود، فرانشیز محاسبه نشده و معادل صفر لحاظ خواهد شد. 

مراکز طرف قرارداد بیمه تکمیلی برای زایمان :

شرکت‌های بیمه گر برای کنترل هزینه‌های خود، همچنین کاهش بروکراسی‌های اداری در خصوص بیمه تکمیلی زایمان با مراکز درمانی متعددی در سطح کشور قرارداد منعقد کرده تا بیمه شدگان با دریافت معرفی نامه نسبت به دریافت خدمات درمانی در آن مراکز اقدام نمایند، بدیهی است در این صورت بیمه شده تا سقف تعهدات بیمه تکمیلی خود می تواند بدون پرداخت هزینه‌ای از خدمات درمانی استفاده نماید.

در صورتیکه بیمه شده به مراکز غیر طرف قرارداد نیز مراجعه نمایند، پس از پرداخت مبالغ مربوط به زایمان می توانند نسبت به تکمیل مدارک خسارت بیمه تکمیلی خود برای پوشش زایمان اقدام نموده و ضمن ارائه مدارک، هزینه‌های خود را از بیمه گر بازیافت نمایند.

مراکز درمانی ممتاز بیمه سامان برای بیمه تکمیلی زایمان :

بیمه شده محترم، لطفا قبل از مراجعه به مرکز درمانی از طریق صفحه مراکز درمانی طرف قرارداد و یا تماس با مرکز درمانی از جاری بودن قرارداد اطمینان حاصل نمائید.

نام مرکزآدرس
بیمارستان عرفانسعادت آباد
بیمارستان مردمپیروزی
بیمارستان میلادبزرگراه همت
بیمارستان پارسبلوار کشاورز
بیمارستان محب کوثریوسف آباد
بیمارستان بهمنشهرک غرب
بیمارستان صارمشهرک اکباتان
بیمارستان شهریارآذربایجان
بیمارستان پارسیانسعادت آباد
بیمارستان سورناشیخ هادی
تهران کلینیکقائم مقام فراهانی
مرکز جراحی محدود شقایقیوسف آباد
مرکز جراحی محدود سلامت غربمیدان آزادی
مرکز فیزیوتراپی اریکه سلامتصادقیه
مرکز فیزیوتراپی آرزومطهری
مرکز فیزیوتراپی شمسمهر آباد جنوبی
مرکز فیزیوتراپی آرزوی سعادتسعادت آباد
مرکز فیزیوتراپی آرویناتهرانپارس
مرکز فیزیوتراپی آرمانمیدان ونک
مرکز پزشکی هسته ای دکتر محمد کریمیپاسداران
مرکز پزشکی هسته ای کوثرپاسداران
مرکز پزشکی هسته ای سیناتوحید
مرکز تصویر برداری پایتختمیرداماد
مرکز تصویر برداری سینا اطهرمیدان قدس
مرکز تصویر برداری گامانایف ایرانظفر
مرکز تصویر برداری نسیم اطهرمطهری
مرکز چشم پزشکی نورمطهری
مرکز چشم پزشکی نوین دیدگانبهشتی
مر کز چشم پزشکی بصیرجمالزاده
مرکز چشم پزشکی ایرانیانپاسداران
دندانپزشکی ایران طبشیخ بهائی
دندانپزشکی لالهجنت آباد
دندانپزشکی فرجامتهرانپارس
آزمایشگاه دانشطالقانی
آزمایشگاه آرامشسعادت آباد
آزمایشگاه مدیکالمیدان امام حسین
آزمایشگاه پارسهمیدان صادقیه

کارشناسان نیکسا درمان، مشاوره رایگان بیمه تکمیلی ارائه می نمایند، فرم درخواست مشاوره را تکمیلی نمایید.

زمان پرداخت هزینه های زایمان در بیمه تکمیلی :

براساس شرایط عمومی الصاق شده در قرارداد بیمه تکمیلی هر بیمه شده، بیمه گر موظف است حداکثر تا ۳۰ روز کاری پس از تکمیل مدارک توسط بیمه شده، هزینه‌های قابل پرداخت را تا سقف تعهدات به حساب وی پرداخت نماید.

بیمه تکمیلی زایمان

جبران هزینه‌های دوران بارداری :

هزینه زایمان در بیمه تکمیلی صرفاً مربوط به زمان تولد فرزند است، اما در طی دوران بارداری هزینه های زیادی توسط خانواده برای کنترل سلامتی مادر و جنین انجام می شود که بخش زیادی از آن در بیمه تکمیلی قابل پرداخت است، بدیهی است که بیمه شده در زمان بارداری نیز بیمه تکمیلی خریداری نماید می تواند از پوشش های بیمه ای به غیر از پوشش زایمان استفاده نماید.

برخی از خدمات بیمه‌ای قابل استفاده در دوران بارداری:

  • سونوگرافی
  • ماموگرافی
  • آزمایش خون
  • آزمایش ادرار
  • ویزیت پزشک
  • دارو بابت موارد درمانی

مقالات مرتبط: بیمه تکمیلی بدون بیمه گر پایه را بشناسیم.

بیمه ناباروری | هزینه درمان نازایی و ناباروری شامل اعمال جراحی مرتبط، IUI, ZIFT, GIFT، میکرواینجکشن و IVF:

با توجه به افزایش میزان ناباروری زنان و مردان، همچنین بالا بودن هزینه‌های درمان آن، بیمه تکمیلی برای جبران هزینه‌های ناباروری تحت عنوان بیمه ناباروری می تواند گزینه مناسبی برای مدیریت هزینه‌های آن باشد. از این سو بیمه تکمیلی ناباروری سامان به عنوان پوشش اضافی در بیمه تکمیلی سامان ارائه شده است که تا سقف ۵.۰۰۰.۰۰۰ تومان هزینه‌های ناباروری را پرداخت می نماید. 

بیمه تکمیلی فوری برای زایمان:

با توجه به آمارهای اعلامی از سوی شرکت‌های بیمه، بسیاری از خانم‌ها پس از بارداری به دنبال بیمه‌ای برای جبران هزینه‌های زایمان در قالب بیمه تکمیلی فوری برای زایمان می گردند. این در حالی است که شرکت‌های بیمه گر برای پرداخت هزینه زایمان شرط دوره انتظار را لحاظ می نمایند، بطوریکه در آن مدت شرکت بیمه تعهدی به پرداخت هزینه زایمان نخواهد داشت.

پوشش زایمان در بیمه تکمیلی، به عنوان یک پوشش جداگانه در بیمه تکمیلی ارائه نمی شود و بیمه شده تنها می تواند نسبت به خرید این پوشش در بیمه تکمیلی خود اقدام نماید. خرید بیمه تکمیلی زایمان در بیمه تکمیلی گروهی و بیمه تکمیلی انفرادی متفاوت است، بگونه‌ای که بیمه شدگان در قراردادهای بیمه درمان گروهی، در صورتیکه شرکت بیمه گذار ایشان در گذشته بیمه تکمیلی داشته باشد و بیمه شده نیز در آن لیست وجود داشته باشد می تواند بدون در نظر گرفتن دوره انتظار از خدمات بیمه تکمیلی زایمان استفاده نماید و کلیه هزینه‌های مربوطه را از بیمه تکمیلی تا سقف تعهدات پرداخت نماید.

مقالات مرتبط: بیمه تکمیلی آزمایش خون را بشناسیم.

در بیمه تکمیلی انفرادی نیز شباهت‌‌هایی با بیمه تکمیلی گروهی وجود دارد، یعنی اگر شخص بصورت متوالی بیمه تکمیلی تهیه کرده باشد، می تواند بدون دوره انتظار از خدمات بیمه درمان برای زایمان استفاده نماید.
اما در خصوص خرید بیمه تکمیلی فوری برای زایمان، احتمالا فرد در گذشته هیچ کدام از انواع بیمه تکمیلی را نداشته است که در این صورت هیچ راهی برای فرد وجود ندارد و نمی تواند از پوشش زایمان استفاده کند، حتی اگر در ماه ۳ام بارداری یا حتی ۱ روز بعد از شروع بارداری باشد امکان استفاده از این پوشش برای زایمان طبیعی یا سزارین وجود ندارد.

علیرغم آنکه امکان پرداخت هزینه‌های روز زایمان توسط شرکت‌های بیمه گر به شرط آنکه بعد از بارداری اقدام به خرید بیمه تکمیلی شود، وجود ندارد اما بسیاری از هزینه‌ها از قبیل آزمایشات پزشکی قبل از زایمان از قبیل (آزمایش قند خون برای دیابت حاملگی، آزمایش خون برای کنترل سلامتی مادر، تست پاپ اسمیر)، ویزیت متخصص زنان و زایمان، اکو قلب و غیره از طریق بیمه تکمیلی برای مادران قابل پرداخت می باشد.
بنابراین می توان از بیمه تکمیلی فوری زایمان، برای جبران کلیه هزینه‌های مربوط به زایمان اما به غیر از زایمان استفاده نمود، اگرچه درطول این مدت نیز ممکن است مادر نیاز به انجام اموری مانند دندانپزشکی، حوادثی که منجر به شکستگی اندام، بخیه یا غیره شود که تمام آن‌ها از محل بیمه درمان تکمیلی قابل پرداخت می باشد.

دوره انتظار بیمه تکمیلی:

دوره انتظار در بیمه‌ درمان تکمیلی، مدت زمانی است که بیمه گر تعهدی به پرداخت خسارت ندارد، لیکن در زمان خرید بیمه تکمیلی زایمان می بایست به مدت زمان دوره انتظار توجه نمود.

دوره انتظار در بیمه تکمیلی زایمان، بر اساس قوانین بیمه مرکزی که مصادیق آن در آئین نامه ۷۴ بیمه مرکزی می باشد، بطوریکه شرایط آن در بیمه تکمیلی گروهی و بیمه تکمیلی انفرادی متفاوت است.
دوره انتظار در بیمه تکمیلی گروهی برای پوشش زایمان بسته به متصل بودن یا نبودن قرارداد بیمه مازاد درمان بیمه گذار، همچنین تعداد نفرات متفاوت است که قواین آن به شرح ذیل می باشد.

  • دوره انتظار زایمان برای گروه‌های زیر ۲۵۰ نفر، معادل ۹ ماه از شروع قرارداد خواهد بود.
  • دوره انتظار زایمان برای گروه‌های ۲۵۰ نفر الی ۱۰۰۰ نفر ، معادل ۶ ماه از شروع قرارداد خواهد بود.
  • دوره انتظار زایمان برای گروه‌های بیش از ۱۰۰۰ نفر، لحاظ نخواهد شد.

در صورت تمدید بلاانقطاع بیمه تکمیلی گروهی، دوره انتظار زایمان حذف می گردد.

دوره انتظار در بیمه‌ تکمیلی انفرادی برای پوشش زایمان، یک مدت ثابت بوده و مانند بیمه تکمیلی گروهی بسته هیچ عاملی تغییر نمی کند، بنابراین افرادی که می خواهند از بیمه تکمیلی انفرادی یا بیمه تکمیلی خانواده برای جبران هزینه‌های زایمان خون استفاده کنند، می بایست پیش از بارداری اقدام به خرید بیمه تکمیلی نمایند.

با تمدید سالیانه بیمه تکمیلی انفرادی، دوره انتظار حذف خواهد شد.

بیمه تکمیلی سامان:

بیمه تکمیلی سامان، که در قالب بیمه تکمیلی انفرادی سامان یا بیمه تکمیلی گروهی سامان ارائه می شود طرح‌های متنوعی در خصوص پوشش زایمان در بیمه تکمیلی دارد که افراد می توانند بسته به شرایط خود از پوشش زایمان بیمه درمان تکمیلی سامان استفاده نمایند.
بطوریکه امکان خرید پوشش زایمان در بیمه تکمیلی انفرادی یا بیمه تکمیلی گروهی از حداقل ۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال تا ۲۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال وجود دارد و بسته درخواست متقاضی بیمه تکمیلی، امکان پذیر است.

شرکت بیمه سامان در طرح بیمه تکمیلی سامان خود که بصورت بیمه تکمیلی انفرادی سامان ارائه می شود، کمترین مدت را برای دوره انتظار لحاظ نموده، این در حالی است که تمامی شرکت‌های بیمه‌ای که بیمه تکمیلی انفرادی ارائه می کنند، این مدت ۱۲ ماه می باشد.

مقالات مرتبط: بیمه تکمیلی سامان چیست؟

اطلاعات واحد پرداخت هزینه‌های زایمان شرکت بیمه سامان :

بیمه سامان با همکاری شرکت درمانت برنامه زمانی کوتاهی را جهت بررسی و پرداخت هزینه‌های درمانی بیمه شدگان ارائه کرده تا این روند موجب رضایت بیمه شدگان قرار گیرد.

جهت مشاهده بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها و مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه سامان، لینک ذیل را کلیک کنید.

niksadarman - call center

مشاوره رایگان بیمه تکمیلی

جهت مشاوره رایگان بیمه تکمیلی بر روی تصویر کلیک کنید

آدرس

تهران - میدان بهاران - خیابان سجاد جنوبی - نبش کوچه عابدی - پلاک ۱۳۴ - طبقه ۳ - واحد ۶

شماره تماس

۰۲۱-۹۱۶۹۲۱۱۳

شماره های واتس اپ

شماره واتس اپ واحد روابط عمومی : ۰۹۰۵۷۲۷۱۷۵۰

اسکرول به بالا
Scroll to Top