دندانپزشکی کودکان

کنترل سلامت فرزندان با مراجعه به دندانپزشکی کودکان ...

این روزها سلامت دهان و دندان با توجه به افزایش هزینه‌های آن، اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است و معاینه دندان نزد بهترین دندانپزشکان جزء ضروری‌ ترین معاینات سلامتی هر فرد به حساب می‌آید.
کنترل سلامت دهان و دندان با داشتن بیمه دندانپزشکی کودکان بدون شک برای کودکان از اهمیت بیشتری برخوردار است، زیرا سلامت دندان‌های شیری تاثیر بسزایی در رشد دندان‌های دائمی کودکان و سلامت آن‌ها خواهد بود که با افزایش دانش در خصوص دندانپزشکی کودکان این مهم میسر می‌گردد. 

مقالات مرتبط: هرآنچه لازم است درباره چکاپ دوره ای پزشکی بدانید

مصرف زیاد شکلات برای سلامت دندان کودکان مضر است.

دندانپزشکی کودکان

رشد دندان‌ کودک از چه زمانی آغاز می شود؟

زمان رشد دندان‌های شیری از یازده ماهگی شروع و تا سه سالگی ادامه خواهد داشت که در این بازه زمانی کودک به تنهایی توانایی نظافت و رسیدگی به دندان‌های خود را ندارد، لیکن والدین این وظیفه را به‌عهده گرفته سلامت دندان کودک حفظ شود.
تعداد طبیعی و استاندارد برای دندان شیری کودکان معادل ۲۰ عدد و تعداد دندان‌های دائمی برای بزرگسالان ۳۲ عدد می باشد، دندان‌های شیری کودکان از ۱۱ماهگی شروع به رشد کرده و در ۱۲ سالگی شروع به افتادن می‌کنند تا جای خود را به دندان های دائمی بدهند.

دندان‌های شیری کودکان تا ۲ الی ۳ سالگی تکمیل می‌شوند و تا ۶ سالگی در دهان کودک باقی می‌مانند، پس از آن رشد دندان‌های دائمی کودکان در سن ۶ تا ۷ سالگی شروع و تا ۱۳سالگی ادامه خواهد داشت، اولین دندان دائمی کودکان که به دندان شش سالگی معروف است، پشت دومین دندان آسیای شیری ظاهر می شود.

مقالات مرتبط: دانستنی های لازم درباره ویروس کرونا

بهترین بیمه تکمیلی را با مشاوره رایگان بیمه تکمیلی نیکسا درمان بشناسید، فرم درخواست مشاوره را تکمیلی نمایید.

بهترین زمان مراجعه به دندانپزشک کودکان:

والدین به منظور حفظ سلامت دندان کودک خود، می بایست به صورت منظم و هر ۶ ماه یکبار به دندانپزشک کودکان برای ویزیت دندان‌ کودک و پیشگیری از خرابی دندان کودکان، امری مهم و تاثیرگذار در سلامت دندان کودکان می‌باشد، چرا که تقریبا ۱۹ درصد از کودکان و نوجوانان بین سنین ۲ تا ۱۹ سال دارای بیماری‌های دهان و دندان هستند که متاسفانه شناسایی و درمان نشده است.

مقالات مرتبط: بیمه تکمیلی سامان چیست؟

پوسیدگی دندان

مهمترین دلایل سیاه شدگی دندان کودکان:

یکی از رایج ترین بیماری‌های دندان کودکان ، سیاه شدن دندان کودکان می باشد، که شاید از مهم ترین عوامل موثر در آن استفاده از قطره آهن بوده که موجب سیاه شدگی دندان کودکان و پوسیدگی آن می شود.
طبق تحقیقات بعمل آمده در خصوص سلامت کودکان، حدود ۶ تا ۱۵ درصد کودکان دارای فقر آهن هستند که به تجویز پزشک متخصص، بایستی استفاده از قطره آهن را در دستور دارویی خود قرار دهند.

قطره‌های مکمل آهن باعث لک شدن و سیاه شدن دندان اطفال و تغییر رنگ دندان ها می شوند که این تغییر رنگ ممکن است در تمامی دندان‌های کودک و یا در بخشی از آن‌ها ایجاد شود که البته تعداد و میزان تغییر رنگ دندان‌ها بستگی به نوع مصرف و نحوه خوردن ویتامین‌ها توسط کودک دارد.
لکه‌های ایجاد شده از قطره آهن ممکن است عمیق نباشد و آسیب چندان زیادی به مینای دندان‌ها وارد نکنند اما بدون شک در زیبایی دندان کودک بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

۷ اقدام حیاتی برای کنترل و پیشگیری از سیاه شدن دندان‌ کودکان:

  1. رقیق کردن قطره آهن با آب خوراکی (یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش اثر رنگ‌دهی قطره آهن)
  2. استفاده از نی برای مصرف قطره آهن
  3. استفاده از ویتامین C برای جذب سریع آهن و کاهش مدت زمان مصرف آهن
  4. آموزش و تاکید اهمیت مسواک زدن به کودکان و والدین
  5. مصرف آب بلافاصله پس از مصرف قطره آهن
  6. تمیز کردن دندان کودک با جوش شیرین پس از مصرف قطره آهن
  7. درهنگام خواب شیشه شیر یا پستان در دهان کودک باقی نماند.

مقالات مرتبط: بیمه تکمیلی دندانپزشکی چیست؟ ۷ دلیل برای خرید بیمه دندانپزشکی را از اینجا بخوانید.

بهترین بیمه تکمیلی را با مشاوره رایگان بیمه تکمیلی نیکسا درمان بشناسید، فرم درخواست مشاوره را تکمیلی نمایید.

بهترین جایگزین قطره آهن در کودکان چیست؟

برای جبران کمبود آهن در کودکان و همچنین جلوگیری از سیاه شدگی دندان‌ها، می توان با تائید پزشک متخصص کودکان از روش‌های دیگری برای افزایش سطح آهن در ایشان استفاده نمود، بطور مثال می توان برای کودک از انواع مکمل‌های جویدنی آهن استفاده و آن را جایگزین قطره آهن نمود و یا از رژیم‌های غذایی غنی شده از آهن برای کودکان استفاده کرد.

رژیم‌ غذایی مناسبی که شامل گوشت قرمز، ماهی و لوبیا برای کودک یا مادران شیرده باشد می تواند از فقر آهن کودک در مراحل اولیه پیشگیری کند و ذخیره مورد نیاز کودک را در صورت ایجاد فقر آهن به سرعت ترمیم نماید.  برای رسیدن به بهترین نتیجه در رژیم غذایی می بایست تلاش نمود تا غذاهای غنی شده با آهن را به همراه مواد غذایی حاوی ویتامین سی (C) همچون گوجه فرنگی، آب پرتقال طبیعی، توت فرنگی یا کلم بروکلی استفاده گردد.

با پزشک کودک خود در خصوص سیاه شدن دندان به دلیل مصرف قطره آهن مشورت کنید.

دندانپزشک کودکان

مقالات مرتبط: بیمه تکمیلی آزمایش خون را بشناسیم.

سایر عوامل تاثیر گذار در سیاه شدن دندان کودکان:

بر اساس تحقیقات انجام شده در یکی از مقالات مربوط به سیاه شدگی دندان کودکان علاوه بر مصرف قطره آهن عوامل دیگری در سیاه شدن دندان‌های کودکان تاثیرگذار بوده و مواردی همچون مصرف زیاد شیرینی، شکلات و انواع بیماری‌های خاص مانند تب، هپاتیت یا استفاده از داروهایی نظیر تتراسایکلین در دوران بارداری مادر باعث تغییر رنگ دندان های کودک می شود، همچنین بروز زردی در دوران نوزادی، مسواک نزدن کودکان و یا آسیب‌های وارد شده به دندان می تواند موجب پارگی رگه‌های خونی رنگ مینای دندان شده و منجر به تغییر رنگ دندان شود.

تغذیه کودک و مادر در دوران بارداری یا شیردهی در محافظت دندان‌ها موثر است.

اهمیت دندان‌های شیری کودکان:

متاسفانه کم اهمیت بودن دندان‌های شیری یک باور اشتباه و رایج میان مردم است که با تکیه بر این باور غلط، بسیاری از کودکان با آسیب‌های جدی دندانی مواجه می‌شوند، بسیاری از والدین بر این باورند که دندان‌های شیری مدت زمان کوتاهی در دهان کودک حضور خواهند داشت و رسیدگی به دندان ها و جلوگیری از پوسیدگی آن ها اهمیت چندانی ندارد، اما برخلاف تصور دندان‌های شیری وظایف مهم و تاثیرات بسیار زیادی در سلامت دهان و دندان کودکان را دارا بوده و جایگاه آتی دندان‌های دائم افراد هستند.

با حفظ و نگهداری دندان‌های شیری، فضای مناسب و سالم‌تری برای دندان‌های دائم ایجاد خواهد شد.

مقالات مرتبط: بیمه تکمیلی بدون بیمه گر پایه را بشناسیم.

جهت مشاهده دندانپزشکی‌ها، آزمایشگاه‌ها و مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه سامان، لینک ذیل را کلیک کنید.

مهمترین وظایف اصلی دندان‌های شیری کودکان:

  • سهولت در جویدن کودک که در صورت عدم سهولت منجر به کاهش میل به غذا می شود.
  • کاهش قدرت تکلم کودک که به واسطه نبود یا ضعف دندان می باشد.
  • کاهش زیبایی دندان کودک که می تواند منجر به بروز آسیب های روحی به کودک و والدین باشد.

سایر وظایف دندان‌های شیری کودکان:

علاوه بر سه وظایف اشاره شده در فوق، دندان‌های شیری وظایف دیگری را نیز شامل موارد ذیل دارا هستند:

  • کاهش یا جلوگیری از بی نظمی دندان‌های دائمی کودک
  • ایجاد فضای کافی برای رشد دندان‌های دائمی کودک
  • تقویت ریشه دندان‌های دائمی کودکان

از آنجاییکه ریشه دندان‌های دائمی دندان زیر و پایین دندان‌های شیری در فک می باشد، زمان باقی ماندن و یا افتادن دندان‌های شیری در فک کودک، تاثیر مستقیم بر رشد صحیح دندان های دائمی کودک دارد.

مراجعه منظم به دندانپزشک کودکان و کنترل وضعیت دندان‌ها، بیماری‌های دهان و دندان را کاهش خواهد داد.

بهترین زمان برای اولین مراجعه به دندانپزشک کودکان:

از آنجاییکه بسیاری از والدین، خود برنامه‌ای برای مراجعه به موقع و صحیح به دندانپزشکی نداشته و بعضا آن را اقدامی ترسناک تلقی می‌کنند، بنابراین نسبت به فرزندان خود و حفظ سلامت دهان و دندان ایشان نیز تعلل کرده و تا زمان بروز فورس ماژول مانند عفونت یا شکستگی دندان، به دندانپزشک مراجعه نمی‌کنند.
بهترین سن برای اولین مراجعه به دندانپزشک اطفال، زمان رویش اولین دندان کودک می باشد و پس از آن طبق دستور پزشک متخصص مراجعه شش ماه یکبار و یا یک سال یکبار الزامی می باشد.

نحوه شناسایی بیماری‌ها از طریق دهان و دندان:

بر اساس تحقیقات وزارت بهداشت، سیستم کنترل سلامت بدن بگونه‌ای طراحی شده تا پیش از ابتلا به بیماری یا در زمان شروع آن، علائمی را از خود نشان می دهد و در بسیاری از موارد نشانه‌های آن را می توان از طریق دهان شناسایی نمود.

بیماری‌هایی نظیر دیابت، سرطان ریه، سرطان عده، نارسایی کلیه و یا اختلالات هورمونی در دهان ظاهر می‌شوند و یا التهاب لثه ها، کنترل قند خون را کم می کند و این بیماری دهان، برای افراد دیابتی کاملا بسیار خطرناک است، بدیهی است  شناخت بیماری های دندانی در حفظ سلامت عمومی بدن بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

شناخت بیماری‌هایی با نشانه دهانی، می تواند از گسترش بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری نماید.

دندانپزشک

مقالات مرتبط: بهترین بیمه تکمیلی را بشناسیم.

۴ اقدام ضروری برای سلامت دندان کودکان:

سلامت دهان و دندان کودکان بسیار مهم بوده که از این رو بایستی کودکان و والدین اقدامات مهم و تاثیرگذار در زمینه سلامت دندان کودکان را آموخته و آن را ضمن آموزش به کودکان خود، اجرایی نمایند.

آنچه می بایست در مورد روش صحیح مسواک زدن کودکان بدانیم...:

اهمیت مسواک زدن کودکان فقط در استفاده از مسواک نیست بلکه نحوه استفاده از مسواک برای کودکان بسیار مهم‌تر است، اما اگر کودک شما توانایی مسواک زدن را ندارد، والدین می توانند با مطالعه این مقاله نحوه صحیح مسواک کردن دندان کودکان را خواهند آموخت.

  • مسواک مناسب دندان‌های کودک خود را تهیه کنید.
  • مسواک را با زاویه ۴۵ درجه و در امتداد خط لثه به طور عمودی بکشید.
  • مسواک را در سطح خارجی دندان‌ها به صورت افقی بکشید.
  • عاج هر دندان را به صورت جداگانه با مسواک تمیز کنید.
  • سر (نوک) مسواک را روی دندان‌های آسیاب قراردهید و با حرکت آرام دست آن ناحیه را تمیزکنید.
  • حدود ۱ دقیقه مسواک کردن و شستشوی دندان کودک را ادامه دهید.

شایع ترین بیماری‌های دندان در کودکان:

این روزها توجه به زیبایی دندان‌های کودکان برای بسیاری از خانواده‌ها به موضوعی حائز اهمیت تبدیل شده است، غافل از آنکه سلامت دندان‌ کودکان از اهمیت بیشتری نسبت به زیبایی آن ها برخوردار است، بدین منظور بهتراست بیماری های دندانی کودکان را بشناسیم تا در صورت مشاهده علائم و بروز مشکل به سرعت برای درمان آن ها اقدام کنیم.

از شایع ترین ناهنجاری‌های دندان کودکان می توان به هایپردنشیا Hyperdontia، آملوژنز ایمپرفکتا Amelogenesis، اپن بایتOpen bite ، کج بودن دندان‌ها یا فاصله بین دندانی اشاره نمود، بدین منظور می بایست والدین بیماری‌های دندانی کودکان را شناخته تا در صورت مشاهده علائم و بروز مشکل به سرعت برای درمان آن ها اقدام کنیم.

هایپردنشیا hyperdontia کودکان:

اگر تعداد دندان‌ها بیشتر از حد طبیعی باشند، فرد مبتلا به هایپردنشیا شده است، هایپردنشیا یکی از ناهنجاری دندان است که در واقع به تعداد دندان‌های هر دو فک اضافه می شود و این عارضه بیشتر در فک بالا قابل مشاهده است، این مشکل نظم و ترتیب دندان‌های کودک را برهم زده که در این صورت کودک نیاز به ارتودنسی برای ایجاد نظم و زیبایی دندان‌ها یا طرح لبخند خود خواهد داشت.

بهترین بیمه تکمیلی را با مشاوره رایگان بیمه تکمیلی نیکسا درمان بشناسید، فرم درخواست مشاوره را تکمیلی نمایید.

آملوژنز ایمپرفکتا Amelogenesis:

آملوژنز ایمپرفکتا یک اختلال تکاملی دندانی است که می‌تواند بر دندان‌های شیری و دائمی تاثیرگذار باشد، همچنین این بیماری ناشی از نقص ژنی و یا اختلال کروموزومی می‌باشد، در این بیماری به علت تمایز نیافتن سلول‌های مینای دندان، دندان‌های کودکان مبتلا دارای ظاهری کوچک، با فاصله ازهم و تاج‌های دندانی فاقد مینا و همچنین دارای لکه‌های سفید، قهوه‌ای و زرد هستند.

اپن بایت Open bit :

اپن بایت Open bite یک اختلال رایج در دندان کودکان است که موجب بازماندن دندان‌های جلویی کودکان می‌شود که در این صورت به هنگام بسته شدن دهان، دندان‌های جلوی بالا و دندان‌های جلو پایین برروی هم قرار نمی‌گیرند و ضمن بروز  فاصله از یکدیگر در جویدن و بلع نیز کودک را دچار مشکل کرده و به تبع آن ممکن است کودک به بیماری‌های دیگری نیز دچار شود.

اکثر کودکان در هنگام از دست دادن دندان‌های شیری و رویش دندان‌های دائمی خود، اپن بایت را تجربه می‌کنند.

۳ عامل مهم و رایج در ایجاد اپن بایت دندان:

مشکلات دندانی، اسکلتی و عادات نامناسب دهانی، ۳ عامل مهم بروز اپن بایت Open bite می‌باشند که بسته به نوع اپن بایت، درمان‌پذیر و غیردرمان‌پذیر هستند. چنانچه کودک دچار مشکلات ساختار اسکلتی و ناهنجاری‌های ژنتیکی باشد، رشد بیش ازحد دندان‌های آسیاب را تجربه خواهدکرد که این وضعیت اپن بایت اسکلتی (رایج ترین نوع اپن بایت) نام دارد.

نوع دیگر اپن بایت، اپن بایت ساده نام دارد که در آن کودک به دلیل وجود همزمان دندان‌های شیری و برخی از دندان‌های دائمی، دچار مشکل خواهد شد، همانطور که گفته‌شد عادات نامناسب دهانی مانند: مکیدن لب پایین، مکیدن انگشت در نوزادان و فشار زبان هنگام بلعیدن و استراحت به دندان‌های جلو می‌تواند باعث ایجاد اپن بایت Open bite در کودکان شود.

حساسیت دندان کودکان:

چنانچه کودک شما پس از خوردن یک ماده خاص مانند شیرینی، بستنی، نوشیدنی‌های گرم و یا سرد دچار مشکل شود و در ناحیه دندان احساس درد را تجربه کند، دچار بیماری حساسیت دندان شده است، این حساسیت نشانه وجود عواملی از قبیل آبسه یا وجود ترک خوردگی در دندان کودک و یا مشکلات لثه کودک باشد که بایستی توسط دندانپزشک متخصص بررسی و تشخیص داده شود، خوشبختانه این بیماری قابل درمان بوده و با مراجعه سریع و به موقع به دندانپزشک می توانید کودک خود را درمان کنید.

عفونت دندان کودکان:

عفونت دندان که نام دیگر آن آبسه است، نوعی دیگری از بیماری‌های شایع در کودکان است، در این بیماری دندان کودک دچار عفونت و تورم می شود و این عارضه برای کودک بسیار دردناک خواهد بود.

علت بروز آبسه، عدم توجه و رسیدگی به موقع پوسیدگی‌های دندان کودک بوده، در بیماری عفونت دندان کودکان اگر به موقع به دندانپزشک کودکان مراجعه نشود و درمان آن آغاز نگردد، ممکن است عفونت به فک، گردن و سر کودک برسد و درد را برای او بیشتر و طاقت فرسا تر بکند که البته انتشار عفونت به سایر اعضاء بدن می تواند مشکلات بسیار جدی را در آینده ایجاد نماید. مراجعه دوره‌ای به دندانپزشک و متخصص دندان کودکان می تواند از بروز عفونت دندان کودک جلوگیری نماید

مقالات مرتبط: در مورد بیمه تکمیلی زایمان اطلاعاتی دارید؟

کج بودن و فاصله بین دندانی در کودکان:

فک کودک بطور طبیعی دارای ۱۰ دندان است که شامل ۴ دندان پیش، ۲ دندان نیش، ۲ آسیای کوچک و ۲ آسیای بزرگ می شود، این دندان‌ها به طور طبیعی و با کمی فاصله ازیکدیگر قرارگرفته‌اند تا در هنگام افتادن دندان شیری جای رشد برای دندان‌های دائمی با تعداد بیشتر وجود داشته باشد.

اما چنانچه اندازه فک کودک بیشتر و یا کمتر از حالت استاندارد باشد، کودک دچار کج شدگی دندان و یا شاهد ایجاد فاصله در میان دندان‌هایش خواهد بود، این اختلال در زیبایی کودک بسیار تاثیرگذار بوده و ممکن است باعث از دست رفتن اعتماد به نفس کودک شود که امروزه با پیشرفت علم، این مشکل توسط ارتودنسی “Orthodontics” به کلی قابل حل می‌باشد.

۵ عامل مهم در ایجاد پوسیدگی دندان:

پوسیدگی دندان یکی از اختلالات شایع و وسیع در کودکان و البته بزرگسالان است که بروز آن به عوامل متعددی بستگی دارد.

مسواک زدن بلافاصله پس از غذا خوردن:

مسواک زدن پس از غذاخوردن، موجب از بین رفتن مینای دندان و پوسیدگی آن می‌شود،  این باور غلط میان والدین وجود دارد که می‌گویند مسواک زدن پس از غذا برای دندان‌های کودکان بسیار مناسب است، اما به دلیل وجود اسید در غذاها و نوشیدنی‌ها، مینای دندان نرم می‌شود و مسواک زدن در آن زمان موجب پوسیدگی دندان می‌شود.

استفاده از خمیردندان‌های فاقد فلوراید:

استفاده از خمیردندان‌ دارای فلوراید، برای کودکان بسیار ضروری می‌باشد و خمیردندان‌های فاقد فلوراید قابلیت تمیز کردن دندان‌های کودکان و محافظت از آن‌ها را ندارند

بازی‌های کامپیوتری:

طبق نتایج پژوهش‌های دانشمندان بریتانیایی، کودکانی که در روز ساعت‌ها پای تلویزیون و بازی‌های کامپیوتری می‌نشینند، بیشتر از سایر کودکان دچار پوسیدگی دندان می‌شوند.

آب معدنی:

آب معدنی در مقایسه با آب لوله کشی شهری، دارای فلوراید کمتری است و به دلیل نیاز دندان‌های کودکان به فلوراید، کودکانی که از آب معدنی استفاده می‌کنند زودتر دچار پوسیدگی دندان خواهند شد.

نوشیدنی‌های شیرین و نوشابه:

وجود شیرین کننده‌های مصنوعی و مواد نگهدارنده در نوشابه‌ و نوشیدنی‌های شیرین، موجب بروز پوسیدگی در دندان کودکان می‌شود، به همین دلیل مصرف اینگونه نوشیدنی‌ها برای کودکان و همچنین بزرگسالان توصیه نمی‌شود.

درمان سیاهی دندان کودکان:

پس از اقدامات پیشگیرانه از پوسیدگی دندان کودکان می‌بایستی برای رفع سیاهی دندان کودکان نیز اقدام نمود که به ۵ توصیه بسیار مهم برای درمان سیاهی دندان کودکان اشاره خواهیم کرد.

۵ اقدام مهم برای درمان سیاهی دندان‌های کودکان:

  • آموزش صحیح مسواک زدن را به کودک
  • تشویق کودک برای انجام مسواک برای حداقل ۲ مرتبه در روز
  • مسواک زدن کودک ۱ ساعت پس از صبحانه و قبل از خواب
  • هفته ای یک بار مسواک زدن با جوش شیرین برای سفید شدن دندان‌های کودک

مراقب باشید تا در زمان استفاده از مسواک جوش شیرین، کودک جوش شیرین را خارج کرده و آن را قورت ندهد.

گاها با تجویز و صلاحدید پزشک از بلیچینگ، برای سفید کردن دندان کودک می توتاند مناسب باشد.

استفاده از مواد شیمیایی همانند فلوراید، سفید کننده ها، دهان شویه ها و یا سایر محصولات موجود در داروخانه بدون مجوز دندانپزشک متخصص کودکان بسیار خطرناک است.

بیمه دندانپزشکی کودکان:

متاسفانه این روزها با افزایش قیمت و دستمزد دندانپزشکان، مردم قدرت پرداخت و مراجعه مداوم به دندانپزشکی را ندارند و همین امر باعث افزایش بیماری‌های دندانی به خصوص برای کودکان می شود، از این‌سو داشتن بیمه تکمیلی دندانپزشکی برای از اهمیت بیشتری نسبت به گذشته برخوردار خواهد بود.

نگران خرج و هزینه‌های دندانپزشکی کودک خود
نباشد…

بیمه دندانپزشکی کودکان سامان:

بیمه سامان خدمتی جدیدی با نام بیمه تکمیلی انفرادی یا همان بیمه تکمیلی خانواده را ارائه نموده که می توان از پوشش بیمه دندانپزشکی کودکان آن بهره‌مند شد تا خانواده‌ها و والدین نگرانی کمتری برای هزینه دندانپزشکی کودک خود داشته باشند.

همانطور که گفته شد بیمه دندانپزشکی کودکان به صورت بیمه درمان انفرادی و بیمه درمان خانواده ارائه می شود و افراد می توانند بسته به شرایط درآمدی و اقتصادی خود طرح بیمه تکمیلی مورد نظر خود را انتخاب نمایند، بیمه سامان به عنوان یکی از شرکت‌های بیمه ارائه دهنده بیمه درمان تکمیلی، خدمات مناسبی را در قالب بیمه تکمیلی انفرادی سامان به منظور سازماندهی هزینه درمان افراد ارائه کرده است و برای تحقق این هدف و ایجاد خدمتی کامل در حوزه سلامت، بیمه تکمیلی خود را با پوشش بیمه دندانپزشکی کودکان معرفی نموده است، همچنین به منظور ارتقاء کیفیت خدمات خود، نسبت به عقد قرارداد با کلینیک‌های دندانپزشکی خوب با قیمت مناسب و ارزان قراردادهایی را منعقد کرده است تا بیمه شدگان بتوانند از خدمات مناسب‌تری در این مراکز با بهره‌مند شوند.

مراکز دندانپزشکی کودکان در تهران:

آدرسشماره تماسمطب
بالاتر از مترو شریعتی ابتدای خ ظفر ساختمان سبز  طبقه دوم واحد ۷۰۲۱۲۲۲۵۰۶۷۸دکتر الهام حاتم زاده
زعفرانیه – خیابان مقدس اردبیلی – بین خیابان پسیان و میدان الف – پلاک ۹۸ – طبقه ۳ – واحد ۳۰۱۰۲۱۲۶۲۰۳۶۰۱دکتر مرجان کاظمیان 
خیابان شریعتی – بالاتر از پل صدر – کوچه داد – پلاک ۱۹ – طبقه سوم – واحد ۱۲۰۲۱۲۲۶۸۳۶۷۹دکتر پریسا عارف
پاسداران – نبش دشتستان پنجم – ساختمان ۱۴۸ – طبقه پنجم – واحد ۱۸۰۲۱۲۲۸۵۳۶۷۳دکتر سمیه کاملی
خیابان ولیعصر – نرسیده به پارک ساعی – روبروی هتل سیمرغ – ساختمان ۲۲۰۴ – طبقه ۳ – واحد ۱۲۰۲۱۸۸۷۲۰۵۷۳دکتر نوید رونده
یوسف آباد – خیابان هفتم – پلاک ۲۹ – طبقه ۲ – واحد ۷۰۲۱۸۸۱۰۸۴۰۷دکتر ندا تفضلی هرندی
خیابان کارگر شمالي ـ روبروي دانشکده اقتصاد‌ ـ نبش کوچه دوم – پلاک ۱۸۳۹ – واحد ۱۵ – طبقه اول۰۲۱۸۸۰۰۳۸۸۰دکتر مهدی قندهاری مطلق
سعادت آباد ـ پل مدیریت ـ چهار راه قدس ـ پلاک ۸۵ـ طبقه دوم۰۲۱۸۸۶۸۱۳۵۲دکتر مصطفی محاوری
خیابان ولیعصر – روبروی مترو فاطمی – کوچه عبده – پلاک ۵۵ – واحد ۶۰۲۱۸۸۸۹۶۴۸۵دکتر شیرین علیان
ضلع جنوبی میدان هفت حوض ٫ ابتدای رضوان غربی ٫ روبروی مرکز خرید سون سنتر ٫ ساختمان پزشکان رضوان، طبقه ۴ واحد ۹۰۲۱۷۷۹۳۴۴۷۰دکتر صدیقه مظفر
تهرانپارس – بزرگراه بابایی – خروجی باقری جنوب – خروجی شهرک امید – ضلع شمال شرقی میدان – داخل شهرک – ساختمان پزشکان۰۲۱۷۷۰۷۴۳۹۰دکتر مهسا رکنی
فلکه دوم تهرانپارس – خیابان جشنواره – نرسیده به چهارراه سیدالشهدا – جنب داروخانه دکتر بحرینی – پلاک ۱۲۹ – طبقه ۳۰۲۱۷۷۷۰۰۶۹۶دکتر مژده تبارکی
بهشتی (عباس آباد) – خ. خالداسلامبولی (وزرا) – نبش خیابان یکم – برج ستاره – ط. دوم – واحد ۲۰۲۱۸۸۶۰۸۸۶۵دکتر نفیسه کرمانی
بلوار کشاورز، خیابان وصال، خیابان ایتالیای شرقی، ساختمان پزشکان ایتالیا، طبقه ۴۰۲۱۸۸۹۸۹۸۶۰دکتر رزا حقگو
میدان شهدا – خیابان مجاهدین اسلام – ایستگاه بهنام – نرسیده به برج های بهنام – ساختمان قائم – پلاک ۱۳۳ – طبقه دوم۰۲۱۷۷۵۱۷۱۳۱دکتر مجید مهران
خیابان ملاصدرا، بین شیراز و شیخ بهایی، پلاک ۱۲۷، طبقه ۲، واحد ۱۰۲۱۸۸۶۰۸۰۵۲دکتر محمودرضا فریدونی
شریعتی ، بالاتر از پل سید خندان ، ابتدای خیابان سمیرغ ، ساختمان پزشکان ، سید خندان۰۲۱۲۲۸۶۲۹۴۴دکتر سید جلال پورهاشمی
سعادت آباد، بین میدان شهرداری و سرو ، نبش شکوفه ، شماره ۱۰۲۱۲۲۳۵۳۵۳۲دکتر ژیلا عباس زاده
بزرگراه کاشانی – ایستگاه مهران – ساختمان ۸۵۰۲۱۴۴۰۸۶۱۹۳دکتر میترا برادران

مشاوره رایگان بیمه تکمیلی

مشاوره رایگان بیمه تکمیلی

جهت مشاوره رایگان بیمه تکمیلی کلیک کنید

آدرس

تهران-خیابان مطهری-مفتح شمالی-نبش کوچه دوم-پلاک ۳۵۸-طبقه اول شمالی

شماره تماس

۰۲۱-۹۱۰۰۸۹۷۹

شماره واتس اپ

شماره واتس اپ واحد روابط عمومی : ۰۹۱۲۰۱۹۱۱۸۹

اسکرول به بالا
Scroll to Top